اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پارسایی به‌جای حاشیه‌‌سازی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تمکین کند

یک نماینده مجلس گفت: آقای بهرام پارسایی به‌جای حاشیه‌‌سازی باید به مصوبات ستاد ملی کرونا پایبند باشد، چرا که همه بخش‌های کشور این کار را‌‌‌ کرده‌اند.

پارسایی به‌جای حاشیه‌‌سازی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تمکین کند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر پارسایی نماینده شیراز در اتهام زنی به وزارت کشور مبنی بر این که این وزارتخانه تحت فشار قرار گرفته تا انتخابات را‌‌‌ در دوم اسفند برگزار کند، گفت: تنها 2 روز پیش از برگزاری انتخابات، اولین آزمایش کرونا در کشور مثبت اعلام شد، لذا برگزاری انتخابات را‌‌‌ نمی‌توانستیم عقب‌تر بیندازیم، این در حالی است که حتی انتخابات مرحله اول شهرداری‌ها در فرانسه نیز در بحبوحه شیوع کرونا در کشورشان برگزار شد و فقط مرحله دوم آن به تعویق افتاد.

وی با اشاره به انتقادات نماینده شیراز مبنی بر عدم قرنطینه قم ادامه داد: این انتقاد نماینده اصلاح طلب به شخص آقای روحانی باز می‌گردد، این در حالی است که رئیس جمهور حتی در مدیریت شرایط فعلی بعد از شیوع کرونا هم ضعف دارد و با بحث‌ها و اظهار نظرهای متفاوتش عزم ملی مبارزه با کرونا را‌‌‌ تحت الشعاع قرار داده و سست می‌کند و حتی کار به جایی رسیده است که وزرا علیه یکدیگر نامه‌های تندی می‌نویسند.

** دولت در ماجرای شیوع کرونا ضعیف عمل کرد

ابوترابی گفت: به دلیل ضعف دولتمردان در مقابله با کرونا، علی لاریجانی رئیس مجلس نامه‌ای را‌‌‌ به مقام معظم رهبری نوشتند و خواستار آن شدند که ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا را‌‌‌ تغییر دهند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام اسلامی ثابت کرد که برای مقابله با کرونا حتی نماز جمعه و حرم‌های مطهر در کشورمان، جلسات علنی مجلس و هر آن چه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده را تعطیل کرده و همگان به آن تمکین کردند، لذا بحث قرنطینه قم موضوعی کاملا سیاسی محسوب می‌شود که آقای پارسایی آن را‌‌‌ دنبال می‌کند.

وی افزود: اگر آقای پارسایی به عنوان عضو فراکسیون امید انتقادی به مدیریت مبارزه با کرونا در کشور دارند آقای روحانی را‌‌‌ خطاب قرار دهند، وگرنه هر آن چه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده، نظام به آن تمکین کرده و عملیاتی کرده است.

** اظهارات پارسایی درباره مصوبات کرونایی متناقض و سیاسی است

ابوترابی درباره اظهار نظر پارسایی مبنی بر اینکه تعطیلی مجلس شبیه به توپ بستن مجلس بوده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این نماینده اصلاح طلب در اظهاراتش متناقض رفتار می‌کند، این در حالی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا از رئیس مجلس خواسته بود که جلسات علنی تشکیل نشود، این در حالی است که حتی مراجع عظام تقلید هم به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تمکین کردند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی که بالاتر از تعطیلی حرم مطهر امام رضا (ع) و تعطیلی نماز جمعه‌ها و مساجد نیست؛ در طول تاریخ هیچ‌گاه سابقه نداشته است که به یک باره تمامی مساجد، حرم‌های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شوند، لذا اظهارات آقای پارسایی فقط جنبه سیاسی کاری دارد.

** پارسایی به جای انتقاد به مصوبات ستاد کرونا در جلسات مجازی مجلس شرکت کند

وی تصریح کرد: اگر جلسات علنی مجلس برقرار شود، حجم کارها و فشار بر نمایندگان کمتر می‌شود و آنها می‌توانند کارهای روزمره خود و دیدار با مردم را‌‌‌ به راحتی انجام دهند، در حالی که هر چه این تعطیلات بیشتر شود فشار و بار آن به روزهای آتی می‌افتد.

ابوترابی گفت: آقای پارسایی باید به مصوبات ستاد ملی کرونا پایبند باشد؛ چرا که همه بخش‌های کشور این کار را‌‌‌ کرده‌اند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با آن که هزینه‌های بسیار زیادی برای زیرساخت‌های برگزاری جلسات مجازی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، جمهوری اسلامی نشان داده است که بر پایه جلسات قوه مقننه به صورت الکترونیکی در دنیا بی‌سابقه است، اما متأسفانه برخی نمایندگان در جلسات مجازی حضور پیدا نمی‌کنند و بهتر است آقای پارسایی به جای اظهارنظرهای متناقض در جلسات مجازی مجلس شرکت کنند.

**اگر انتقادی در مورد قرنطینه هست به رئیس جمهور بازمی‌گردد

وی ادامه داد: بر پایه جلسات مجازی مجلس تجربه بسیار خوبی محسوب شده و عرصه بین‌الملل از این موضوع الگوگیری کند، چراکه وکلای مردم در پارلمان نسبت به سخنان یکدیگر اظهارنظر کرده و حتی در مورد برخی پیشنهاد‌ات رأی می‌دهند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اگر انتقادی در مورد قرنطینه و یا اقدامات مقابله‌ای با کرونا وجود دارد به شخص رئیس جمهور بازمی‌گردد، و گرنه هر آن چه که ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است، عملیاتی شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول