اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

راه‌اندازی بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی/ کرونا به کار سرعت داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی بیمارستان جدید فیروزآبادی هزینه شده است و برای ادامه کار نیز بودجه تکمیلی لازم داریم.

راه‌اندازی بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی/ کرونا به کار سرعت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه بهره‌برداری بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرری از نظر نیاز به خدمات درمانی در بحث حوادث و سوانح و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر یکی از مناطق ویژه تهران است و به دلیل پوشش جمعیتی و صنایع خاصی که دارد باید از نظر درمانی پوشش قابل توجهی داشته باشد.

وی با با بیان اینکه بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی چندین سال در انتظار راه اندازی و افتتاح بود، ادامه داد: با شرایطی کنونی و به واسطه درگیری ایران و تمام دنیا به ویروس کرونا، راه اندازی این پروژه با پیگیری حوزه‌های وزارت بهداشت، فرمانداری ری و دانشگاه علوم پزشکی ایران سرعت گرفت و طرحی که قرار بود پایان امسال تکمیل شود، در سه هفته به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ شرایط حاضر شرایط خاصی است، با اقدامات جهادی توانستیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در راستای افزایش خدمات درمانی شهرستان ری این بیمارستان را افتتاح کنیم.

توکلی تصریح کرد: در یک ماه گذشته تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط تلاش کردند زیرساخت‌های این بیمارستان برای ایجاد ظرفیت جدید در حوزه درمان محقق شود و با تأمین منابع مالی از حوزه‌های مختلف امکاناتی نظیر دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تمام زیرساخت‌های مخابرات، برق و تأسیسات که دسترسی در ایام نوروز بسیار سخت بود و هزینه‌های زیادی داشت با هم‌اندیشی و همراهی جهادی مهیا شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای ادامه کار نیز بودجه تکمیلی لازم است، ادامه داد: امروز در فاز اول بهره‌برداری، طبقه پنجم این بخش که عمده‌ای از تخت‌های بستری عادی بیمارستانی در این قسمت است با ۶۰ تخت راه اندازی شد و طبقات دیگر به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شده‌اند که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تلاش و همکاری نیروهای جهادی ابراز داشت: نیروهای جهادی با تیم درمان و پشتیبان بیمارستان همراه شدند و روحیه ایثارگری و جهادی را در حوزه سلامت به خوبی به منصه ظهور گذاشتند که این خدمات بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده و اینکه روحیه ایثارگری بتواند در شرایط فعلی تجلی خوبی داشته باشد قابل ستایش است.

توکلی یادآور شد: در ادامه امکانات درمانی دیگری در این بیمارستان راه‌اندازی خواهیم کرد و تمامی بخش‌های تشخیصی درمانی مرتبط با بیماری‌ها، بخش اورژانس و تصویربرداری به مرور در فازهای بعدی خدمات رسانی می‌کنند.

اتمام تعطیلات به منزله پایان کرونا نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در سطح استان تهران زیرساخت‌های درمانی کفایت لازم برای ارئه خدمات به همه بیماران دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی با اتمام تعطیلات نوروزی، پایان کرونا را نداریم و تا دو سه هفته آینده باید دستورالعمل‌ها رعایت شود زیرا هنوز در پیک بیماری هستیم.

توکلی با بیان اینکه پایان تعطیلات به منزله پایان کرونا نیست، عنوان کرد: کرونا ادامه دار بوده و مهم‌ترین موضوع کمک به قطع زنجیره ویروس است که باید با هم‌افزایی بین بخشی بتوانیم آن را کنترل کنیم.

وی در رابطه با مراکز نقاهتگاهی تصریح کرد: هر بیماری که از نظر مراقبت‌های درمانی نیاز به مراقبت فعالی ندارد به خاطر اینکه قابلیت سرایت ویروس را دارد باید به مراکز نقاهتگاهی منتقل شود که عمدتاً سعی می‌کنیم در بیمارستان‌ها مستقر کنیم و تا زمانی که از نظر انتقال ویروس به حداقل ریسک برسد بیمار در این نقاهتگاه بستری می‌شود تا در شرایط بهینه به جامعه برگردد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول