اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا و مدیریت بحران واشنگتن؛ ارسال ماسک‌های تاریخ مصرف گذشته به ایالات آمریکایی

در پی بحران کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در بحبوحه شیوع «کرونا»، انبار اقلام پزشکی فدرال شروع به ارسال تجهیزات پزشکی تاریخ مصرف گذشته یا معیوب به ایالات این کشور کرده است.

کرونا و مدیریت بحران واشنگتن؛ ارسال ماسک‌های تاریخ مصرف گذشته به ایالات آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، روزانه اخباری در خصوص کمبود شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و دارو در بیمارستان‌های این کشور منتشر می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در همین راستا گزارش کرد که ماسک‌ها، دستکش‌ها، ونتیلاتورها (دستگاه‌های تنفس مصنوعی) و دیگر تجهیزات ضروری پزشکی از انبارهای اقلام پزشکی فدرال آمریکا به برخی ایالات و شهرهای آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا ارسال شده است و مسئله‌ حیرت برانگیز اینجاست که این اقلام غیرقابل استفاده است.

طبق این گزارش، حدود شش هزار ماسک پزشکی ارسالی به ایالت «آلاباما» پوسیده بوده است و تاریخ انقضای آن مربوط به سال ۲۰۱۰ می‌شده است. از طرف دیگر بیش از ۱۵۰ ونتیلاتور ارسالی به لس‌آنجلس نیز خراب بوده و نیاز به تعمیر داشته است.

بنا به گفته مقام‌های ایالتی، بندهای ماسک‌های پزشکی ارسالی به اورگان نیز فاسد شده بود و همین امر مشکلاتی را در قابلیت ارتجاعی این ماسک‌ها به وجود آورده است به طوریکه می‌تواند کادر پزشکی را در معرض بیماری قرار دهد.

«چارلز بویل» سخنگوی «کیت براون» فرماندار ایالت اورگان در یک پیام ایمیلی در خصوص محموله‌های پزشکی ارسالی گفت:‌«چندین محموله‌ای که ما از انبار راهبردی ملی دریافت کردیم، منقضی شده بود و در حالیکه به ما گفته شده بود این تجهیزات منقضی شده برای مقابله با ویروس کووید-19 قابل استفاده است، اما این تجهیزات قابل استفاده در محیط پزشکی نیست».

وی ادامه داد که برخی از این تجهیزات بیش از یک دهه پیش در زمان شیوع ویروس آنفولانزا « H1N1L» خریداری شده و ماسک‌هایی در میان محموله‌های ارسالی به ایالات آمریکا وجود دارد که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پیشتر، اعلام کرده بود از نظر ارتجاعی مشکل دارند و قابل استفاده نیستند و به همین دلیل این تجهیزات بین کادر پزشکی توزیع نمی‌شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کمبود تجهیزات محافظتی همچون گان و ماسک جراحی، پزشکان و کادر درمان آمریکا را در معرض خطر قرار داده است. از طرف دیگر، با تسریع شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ایالات این کشور با کمبود ونتیلاتور روبه‌رو شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، تعداد زیادی از فرمانداران آمریکا به تأخیر در دریافت تجهیزات ضروری پزشکی از انبار راهبردی ملی آمریکا اعتراض کرده‌اند و می‌گویند در بسیاری از موارد، تجهیزات پزشکی ارسال شده به این ایالات بسیار کمتر از آنچه که درخواست کرده‌اند، بوده است

طبق این گزارش، منطقه «مونتگومری» آلاباما نیز شش هزار ماسک پزشکی که مشکل پوسیدگی بند داشته، دریافت کرده بود و یک هفته بعد این ماسک‌ها جایگزین شدند.

«گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا نیز اعلام کرد که انبار راهبردی ملی فدرال، حدود ۱۷۰ ونتیلاتور که نیاز به تعمیر داشته را به لس‌آنجلس ارسال کرده است و این ونتیلاتورها برای تعمیر به یک شرکت ارسال شده است.

در نیوهمپشایر، یک هیأت کنگره‌ای در نامه‌ای به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کردند که بسیاری از تجهیزاتی که به این ایالت ارسال شده، منقضی شده است و بیش از شانزده هزار دستکش لاتکس ارسالی به این ایالت به دلیل حساسیت‌ها به لاتکس قابل استفاده در مجموعه پزشکی نیست.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اواخر ماه گذشته اعتراف کرد که برخی از اقلام موجود در انبارهای پزشکی فدرال منقضی شده است اما به هرحال به واسطه «تقاضای فوری ناشی از شرایط اضطراری عمومی (شیوع) کووید-۱۹، به بیمارستان‌ها ارسال شده است».

آمریکا در حال حاضر با ۲۷۷ هزار و ۵۲۲ فرد آلوده به کرونا و  هفت هزار و ۴۰۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول