اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دوخت 110 هزار ماسک تنفسی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از دوخت 110 هزار ماسک تنفسی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی و توزیع آن به صورت رایگان بین مردم خبر داد.

دوخت 110 هزار ماسک تنفسی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رسالت معاونت پرورشی و فرهنگی که بهینه سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در کنار آموزش عمومی است، اظهار کرد: در این ایام که مدارس تعطیل شده است، معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌های مناسبی از قبل انجام داده است تا با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های صدا و سیما به رسالت خود در این روزهای سخت نیز ادامه بدهد.

وی افزود: از جمله این فعالیت‌ها مسابقه بزرگ قرآنی نصر است که این مسابقه با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده‌های آنان در بستر فضای مجازی طراحی و اجرا شده است که با استقبال چشمگیر خانواده‌ها و دانش آموزان همراه شده است و به همین علت تا 30 فروردین ارسال آثار تمدید شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است و پیش بینی می‌شود که با توجه به تمدید مهلت شرکت در مسابقه، تعداد آثار دریافتی چند برابر شود،‌گفت: این مسابقه در رشته‌های تلاوت تقلیدی، اذان، خطبه خوانی، خوانش و نمایش قصه‌های معصومین علیهم السلام، صحیح خوانی نماز، حفظ جز۳۰ قرآن کریم، بازی‌های قرآنی، مجری‌گری محافل قرآنی، مکبری نماز و دعا خوانی برگزار می‌شود.

کاظمی با اشاره به مسابقه رادیویی دانایی خاطرنشان کرد: این برنامه هر روز رأس ساعت 14 تا 14:30 کتاب «جام جهانی در جوادیه» که منتخب جشنواره دانایی توانایی آموزش و پرورش است به وسیله میرطاهر مظلومی خوانده می‌شد و در انتهای برنامه هر روز سوالی طرح می‌شد که دانش‌آموزان با ثبت‌نام در سامانه این برنامه می‌توانستند پاسخ صحیح را وارد کنند این برنامه در 14 قسمت تهیه شده بود که از روز دوم تا 15 فروردین پخش شد.

وی در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان عضو انجمن‌های ۲۲گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی درکنار مدیران، کارشناسان و مربیان علیرغم تعطیلی مراکز آموزشی و پرورشی با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و ضوابط و مقررات بهداشتی در کانون‌ها حضور پیدا کرده و بیش از 110 هزار ماسک تهیه و به صورت رایگان در بین مردم توزیع کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به اقداماتی برای مدیریت پبامدهای روانی، اجتماعی ویروس کرونا  اشاره کرد و افزود: این اقدامت به ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به  مهم‌ترین این اقدامات، گفت: بسیج و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در حوزه مشاوره، هسته‌ها و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی جهت ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و اولیای آنان، تهیه و تدوین راهنمای مداخلات مشاوره‌ای و روان‌شناختی در هنگام مواجهه با پیامدهای روان شناختی بیماری کرونا (ویژه مشاوران)، تهیه راهنمای آموزشی و مهارتی روان‌شناختی ویژه دانش آموزان، معلمان وکارکنان مدارس برای افزایش تاب‌آوری روانی، اجتماعی و مدیریت استرس در مقابل پاندمی کرونا، تهیه دستورالعمل راهنمای اجرایی مدارس برای مدیریت مداخلات روانی اجتماعی در پاندمی کرونا، راه‌اندازی صدای مشاور در ۷۵۰ مرکز و هسته مشاوره کشور و حضور مشاوران و روانشناسان زبده و مجرب آموزش و پرورش در شبکه‌های مختلف صدا و سیما و رسانه‌های گروهی و مجازی به خصوص دو هفته اخیر از دیگر اقدامات انجام گرفته در معاونت پرورشی و فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول