اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن؛ حملات گسترده ائتلاف طی 24 ساعت اخیر؛ پیشروی ارتش یمن در شرق صنعاء

در حالی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 24 ساعت اخیر حملات گسترده‌ای به مناطق مختلف یمن کردند، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق به بازپس‌گیری مناطقی در استان «مأرب» در شرق پایتخت شد.

یمن؛ حملات گسترده ائتلاف طی 24 ساعت اخیر؛ پیشروی ارتش یمن در شرق صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی به شبکه لبنانی «المیادین» گفت،  ائتلاف سعودی به نقض گسترده توافق الحدیده طی ۲۴ ساعت اخیر و حمله به مناطق مختلف یمن ادامه داد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی پانزده حمله هوایی به شهرهای الحزم، المتون، الخب و الشعف در الجوف واقع در شرق یمن داشتند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های مذکور پنج حمله هوایی نیز به منطقه مرزی «المدافن» در شهر «الظاهر» در استان صعده در شمال یمن داشتند و این حمله تنها یک روز پس از کشته شدن سه غیرنظامی و مجروحیت یک زن در همین منطقه بود.

جنگنده‌های ائتلاف پنج حمله هوایی نیز علیه دو منطقه « الطَّلْعَة والبُقْع» در شهر مرزی «کتاف» در نجران عربستان –واقع در شرق صعده- سعودی انجام دادند.

نیروهای صنعاء موفق شدند تمام مناطقی را که اخیرا نیروهای هادی در شرق منطقه «هیلان» در «صراوح» استان «مأرب» (در شمال شرق یمن) بر آن مسلط شده بودند، بازپس بگیرند.

در این گزارش آمده است، جبهه شمال غربی شهر مأرب شاهد پیشروی سریع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است و درگیری‌ها در «جبل الصید و تله العاقل» که سالهاست مهمترین پایگاه‌های حزب «اصلاح» هستند، شدت گرفته است.

اخیرا نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو موشک بالستیک به سمت اردوگاه «تداوین» مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف و اصلاح در شرق مأرب و مقر منطقه نظامی سوم در مأرب شلیک کردند اما نیروهای دولت مستعفی از واکنش به آن خودداری کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول