اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دفاع پایان‌نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می‌شود/ دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مقرر شد دانشگاه‌ها حداکثر همکاری را با دانشجویان برای دفاع یا پیشنهاد پایان‌نامه و رساله به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری داشته باشند.

دفاع پایان‌نامه و رساله، الکترونیکی یا نیمه حضوری می‌شود/ دانشجویان نگران جلسات دفاع نباشند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس تمهیدات وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای برگزاری جلسات دفاع پایان‌نامه و رساله را تشریح کرد و گفت: دانشجویان بابت دفاع پایان‌نامه و رساله نگرانی نداشته باشند.

وی توضیح داد: طبق مقررات، دفاع پایان نامه و رساله باید به صورت حضوری با حضور دانشجو و اساتید و داوران انجام شود و افراد در جلسه دفاع حضور داشته باشند، اما با شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور طی دستورالعملی به دانشگاه‌ها مقرر شد که حداکثر همکاری را داشته باشند تا برای دانش‌آموختگی یا پیشنهاد رساله دانشجویان مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: به این ترتیب در شرایط فعلی، جلسه دفاع می‌تواند به صورت الکترونیکی یا نیمه حضوری با امکانات مختلف موجود از جمله وبینار برگزار شود و فقط تاکید کرده‌ایم که معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها نظارت داشته باشند که شرایط و ضوابط برگزاری جلسه دفاع رعایت شود. 

*دانشجوها نگران پایان‌نامه و رساله نباشند

خاکی صدیق اضافه کرد: همچنین اختیار عمل به دانشگاه‌ها داده شده که اگر با همه تمهیداتی که اندیشیده شده باز هم امکان برگزاری جلسه دفاع نبود و دانشجو با مشکل سنوات مواجه شد به شرط تشخیص و نظر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، دانشگاه بتواند با افزایش یک نیم‌سال مشکل سنوات را برای دانشجو حل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول