اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هفته پربارشی در کشور داریم/ کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی از 18 فروردین

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در برخی استان‌ها نظیر اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش داریم، گفت: از دوشنبه 18 فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و تا پایان هفته فعال است.

هفته پربارشی در کشور داریم/ کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی از 18 فروردین

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امسال را با روزهای پربارشی آغاز کردیم و بارش‌ها در روزهای آتی نیز تداوم دارد. 

وی با بیان اینکه به دلیل فعالیت سامانه بارشی و جوی، آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی نداریم، گفت: هفته جاری هفته‌ای پربارش است، البته این بارش‌ها خسارتی وارد نمی‌کند و فقط روز آینده 17 فروردین بارش‌های شدیدی در خراسان رضوی داریم. 

ضیائیان افزود: امروز در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، رعد و برق،‌ وزش باد شدید موقت داریم، ضمن آنکه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال‌غرب بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید روز یکشنبه 17 فروردین در شمال‌شرق و شرق کشور، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی رخ خواهد داد و اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود. 

وی تأکید کرد: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان است. 

ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز و همچنین روز آینده وزش باد نسبتاً در برخی نقاط استان‌ای البرز، تهران، قزوین، سمنان، مرکزی، قم، شرق اصفهان و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد:‌ روز دوشنبه 18 فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و تا پایان هفته در کشور فعال است. این سامانه روز دوشنبه در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی و همچنین زاگرس مرکزی سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود و به تدریج در شمال‌شرق نیز فعال خواهد بود، ضمن آنکه در ارتفاعات و مناطق مستعد موجب بارش تگرگ خواهد شد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 19 فررودین این سامانه در نیمه شمالی کشور و برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعال خواهد بود و روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خوزستان بارش‌ها تداوم دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌از روز دوشنبه 18 فروردین تا 20 فروردین در نوار شمالی کشور به دلیل نفوذ و استقرار هوای سرد، دما 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. 

ضیائیان اظهار داشت:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ امروز آسمان تهران نیمه‌ابری و جهت باد جنوب‌غربی است. سرعت باد امروز در پایتخت 18 کیلومتر بر ساعت، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 22 درصد است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی ی‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 9 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول