اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جهش تولید لازمه برون رفت از بیکاری است/ به مدیران جهادی نیاز داریم

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مدیر جهادی منافع مردم و انقلاب را بر منافع خود ترجیح داده و در تقابل با اشرافی‌گری، مصرف‌گرایی، تنبلی، تبعیض و بی‌عدالتی است.

جهش تولید لازمه برون رفت از بیکاری است/ به مدیران جهادی نیاز داریم

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته اظهار داشت: همکاری مردم لرستان در حوزه قرنطینه خود خواسته با دولت در ایام تعطیلات نوروز برگی زرین به تاریخ پرافتخار استان اضافه کرد.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز الگوگزینی امری واجب برای همه مردم است، افزود:حضرت علی اکبر(ع) الگویی مناسب در همه حوزه‌های زندگی برای جوانان نظام جمهوری اسلامی است. 

امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین مردم به پیام اکرم بود و همین موضوع نشان دهنده جایگاه والای ایشان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه جوانان بایستی ویژگی‌های ماننداحترام به والدین و با بصیرت بودن را از حضرت علی اکبر(ع)بیاموزند، تصریح کرد: مسئولان نظام مسئولیت‌های بی‌شماری در قبال جوانان کشور دارند.

وی با عنوان کردن این موضوع که بایستی زمینه بروز استعدادهای جوانان در کشور فراهم شود، خاطرنشان کرد: حل مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان نیز از دیگر وظایف مهم مسئولان در حق جوانان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مدیران استان بایستی از ظرفیت نیروهای انسانی و منابع طبیعی استان در راستای حل مشکلات لرستان به خوبی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مدیران جهادی بایستی موانع پیش روی تولید و اقتصاد را در استان و کشور رفع کنند.

شاهرخی با اشاره به تفاوت مدیریت جهادی از نگاه اسلام با دیگر نگاه‌ها عنوان کرد: در مدیریت جهادی از نگاه اسلامی هدف پیاده کردن ارزش‌های اسلامی به منظور اجرای سبک زندگی اسلامی است.

وی تاکید کرد: در واقع مدیریت جهادی دین محور است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مدیر جهادی از خودگذشتگی و ایثار دارد، اظهار کرد: مدیر جهادی منافع مردم و انقلاب را بر منافع خود ترجیح داده و در تقابل با اشرافی‌گری، مصرف‌گرایی، تنبلی، تبعیض و بی‌عدالتی است.

شاهرخی در ادامه به برخی شاخص‌های مدیریت جهادی اشاره و گفت: توکل بر خدای متعال، خود باوری، اعتماد به نفس، به کار گیری منابع انسانی و مادی مبنی بر علم و دانایی، همت مضاعف و تدبیر همراه با شتاب از جمله شاخصه‌های یک مدیر جهادی است.

وی اضافه کرد: البته مدیر جهادی باید ریسک‌پذیر هم باشد و  از همه ظرفیت‌ها و منابع انسانی و مادی استفاده کند.

امام جمعه خرم‌آباد بر استفاده از ظرفیت جوانان به‌عنوان  ظرفیتی بزرگ و عظیم اشاره و بیان کرد: انتقاد پذیری، مردمی بودن وخستگی ناپذیر بودن از دیگر شاخص‌های مدیریت جهادی است.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما جزو پنج کشور ثروتمند دنیا به لحاظ منابع نفت و گاز هستیم از سوی دیگر جمعیت جوان بین ۱۵تا ۴۰سال و وجود ۵ میلیون دانشجوی نیز از دیگر ظرفیت‌های کشور است.

وی تاکید کرد: بنابراین مسوولان و مدیران باید برای این ثروت‌های خدادادی در راستای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ظرفیت لرستان نیز اشاره و عنوان کرد: آب فراوان، خاک‌ حاصلخیز، معادن منحصر بفرد از جمله ظرفیت‌های استان است که باید به آن توجه شود.

شاهرخی با بیان اینکه خدمات انجام شده در استان نسبت به قبل از انقلاب قابل توجه است، افزود: اما عمده مشکل استان بیکاری جوانان از جمله جوانان تحصیل‌کرده و معیشت طبقات ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه دشمن اقتصاد ما را هدف قرارداده، بیان کرد: اولویت دشمن تخریب اقتصاد ما است بنابراین مسوولان ما در مقابل باید برای پویایی اقتصاد تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: صاحب‌‌نظران راهکار برون رفت از بیکاری را توجه به تولید عنوان می‌کنند و برای محقق شدن این راهکار نیازمند جهش تولید هستیم.

شاهرخی گفت: رونق تولید با جهش تولید متفاوت است؛ در جهش تولید باید تولید به چند برابر افزایش پیدا کند، این درحالی است که رونق تولید شامل احیا واحد‌های راکد است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال افزایش سلامت معنوی، امنیت، شکوفایی استعدادها و رهایی از آسیب‌های اجتماعی باشیم، تاکید کرد: در واقع ما به اقتصاد قوی و فرهنگ متعالی نیاز داریم، که با افزایش تولید و جهش تولید با وجود مدیران کاردان و پرکار همراه با تدبیر میسر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نرخ بیکاری استان در در پاییز ۹۸ افزود: رتبه بیکاری استان در کشور چهار است، همچنین رتبه ما در نرخ مشارکت اقتصادی ۲۵ است.

شاهرخی ادامه داد: سهم صنعت و معدن از متوسط کشوری پایین‌تر است همچنین در نرخ تورم رتبه استان دو یا سه است.

وی نرخ کسب و کار در تابستان ۹۸ را ۲۲درصد عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که ۲۸درصد سنگ تزئینی کشور مربوط به لرستان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای رفع مشکل بیکاری و پویایی اقتصاد به مدیریت کارآمد، پرتحرک، باانگیزه و بانشاط نیاز داریم.

شاهرخی گفت: امسال همه باید دست به دست هم  داده و در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اشتغال پایدار برای جمعیت جوانان ایجاد کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای تحقق  شعار سال می‌طلبد مدیران اقتصادی، فرهنگی و تربیتی برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال پایدار اعلام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول