اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

گلریزان مجازی حمایت از مشاغل روزمزد

ستاد مردمی مبارزه با کرونا با آغاز گلریزان مجازی به دنبال حمایت از شاغلانی است که روزمزد بوده و این روزها به دلیل تعطیلی‌های ناخواسته با چالش مالی مواجه شدند.

گلریزان مجازی حمایت از مشاغل روزمزد

خبرگزاری فارس- همدان؛ کرونا علاوه بر سلامت مردم، این روزها اقتصاد را نیز نشانه گرفته است، اما اگرچه هنوز واکسن کرونا کشف نشده و هنوز این بیماری در حال گسترش است، اما درمان اقتصادی و رسیدگی به مردم از ابتدا مشخص بود و همگی به خوبی می‌دانستند که همدلی کلید اصلی حفظ اقتصاد و تأمین معیشت افرادی است که این روزها به دلیل تعطیلی‌های اجباری به خطر افتاده است.

 ادامه دار شدن این تعطیلات باعث شد که ستاد مردمی مبارزه با کرونا تنها به اقدامات بهداشتی بسنده نکند بلکه به دنبال تقویت معاش شاغلانی باشد که روزمزد هستند و از حقوق ثابت ماهیانه برخوردار نیستند، بنابراین کلنگ گلریزان مجازی زده شد و در نخستین گام جامعه مهندسان با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان اولین چراغ را روشن کردند تا اینبار به جای سازه‌های بتنی، سازه‌های پایدار از جنس مهربانی بنا کنند.

ستاد مردمی مبارزه با کرونا با این اقدام به دنبال حمایت از مشاغلی است که این روزها به دلیل تعطیلی نمی‌توانند نانی بر سر سفره خانواده بردارند. در این باره با مسؤول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد مردمی مقابله با کرونا به گفت‌وگو نشستیم.

مسوول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان در این باره اظهار کرد: در ستاد مردمی مقابله با ویروس منحوس کرونا که با ریاست نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفته و هم‌افزا با ستاد استانی مقابله با کرونا در فعالیت است.

اکبر کاوسی‌امید با بیان اینکه در این ستاد مردمی کمک‌ها و توانمندی‌های مردمی در کنار فعالیت‌های دولتی قرار می‌دهیم تا طی این فرآیند خروجی کاربردی ایجاد شود افزود: امیدواریم با کمک مردم هر چه سریعتر زنجیره انتقال و انتشار این بیماری قطع شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور قطه زنجیره‌ی انتقال این بیماری تصمیمات مهمی در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا اخذ شده است ادامه داد: یکی از این تصمیمات مهم طرح فاصله گذاری اجتماعی است که طی این طرح و حتی قبل از ارائه این طرح تعدادی زیادی از مشاغل و صنوف  تعطیلی شدند.

مسوول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد مردمی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه متاسفانه با خانه نشینی افراد گذران امور زندگی صاحبان مشاغل خرد و روزمزد مختل شده است تصریح کرد: بنابراین مردم و مسؤولان باید گام‌های اساسی در این راستا بردارند و هر آنچه در توان دارند را به کار گیرند تا مشکل معیشت صاحبان مشاغل خرد حل شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ هزار خانوار در همدان مشغول به مشاغل موقت و روزمزد هستند که با شیوع ویروس کرونا کسب و کار آنها مختل شده بنابراین باید به منظور حل مشکلات این قشر به ویژه در مناطق حاشیه شهر اقداماتی صورت گیرد.

کاوسی‌امید افزود: بنا شده برای تامین بسته حمایتی شامل مواد غذایی و اقلام بهداشتی تحت عنوان گلریزان مجازی از اقشاری توانمند جامعه مدد گرفته تا این دوران سپری شود و معضل بیکاری صاحبان مشاغل موقت را تا حدودی حل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این ۳۰ هزار بسته معیشتی با همکاری اقشار مختلف به عنوان مثال مهندسان، پزشکان، معلمان و اصناف به صورت نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری و این طرح عملیاتی شود بیان کرد: باید با همکاری مساجد و موسسه‌های خیریه مستقر در محله‌ها گوناگون این خانواده‌ها را شناسایی کنیم.

مسوول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد مردمی مقابله با کرونا ادامه داد: مردم فهیم همدان در این طرح گلریزان مجازی شرکت کنند و هر چند جزیی در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

وی اظهار کرد: اولین چراغ پویش گلریزان مجازی  توسط جامعه مهندسان همدان با همکاری سازمان نظام مهندسی روشن شد به طوری که یک گروه در فضای مجازی ایجاد و تمام مهندسان این سازمان به گروه دعوت شدند و مراحل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی صورت گرفت.

کاووسی‌امید در پایان سخنانش تصریح کرد: این پویش تاکنون با استقبال خوبی مواجه شد و امیدواریم همکاری مردم ادامه‌دار باشد.

 

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول