اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش واردات از ابزارهای تقویت تولید است/لزوم مشخص کردن اولویت‌ها در جهش تولید

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جهش تولید مشخص کردن اولویت‌ها را طلب می‌کند، گفت: کاهش واردات یکی از ابزارهای تقویت تولید در داخل محسوب می‌شود.

کاهش واردات  از ابزارهای تقویت تولید است/لزوم مشخص کردن اولویت‌ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان با قدردانی از همراهی مسؤولان و مردم در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: از تلاش‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا به شما و همکارانتان خدا قوت و خسته نباشید می‌گوییم.

وی، درس‌های حاصل از مبارزه با ویروس کرونا را بیش از آسیب‌های آن برای جامعه عنوان کرد و افزود: پای‌کار آمدن جوانان و بانوان باروحیه جهادی درس بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه نخست مبارزه با ویروس کرونا در کشور را کسب کرده، گفت: تمام گروه‌های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند و همدلی بین مردم گیلان زبان شده است.

فلاحتی، همکاری اقشار مختلف مردم با مسؤولان مربوطه در مبارزه با ویروس کرونا را ستودنی خواند و بیان کرد: به مدد الهی کرونا را شکست می‌دهیم ضمن اینکه در تعالیم دینی ما آمده که در مسائل و بلاها به امام زمان (عج) متوسل شوید.

وی با اشاره به نام‌گذاری جهش تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۹ بیان کرد: امسال با توجه به شرایط داخلی و کشورهای پیرامون، کثرت تقاضا ایجادشده و بستر در بخش تولید محصولات زراعی فراهم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جهش تولید مشخص کردن اولویت‌ها را طلب می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش واردات یکی از ابزارهای تقویت تولید در داخل محسوب می‌شود.

فلاحتی به بارندگی‌های اخیر و تقویت منابع آبی برای تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان با توجه به نرخ برنج به کشت این محصول رغبت پیدا کردند و از اکنون مسؤولان مربوطه برای مصرف بهینه آب باید تلاش کنند.

وی، خواستار بازسازی آب‌بندان های گیلان شد و افزود: کانال‌های اراضی شالیزاری نیاز به بازسازی دارد و متولیان مربوطه باید از اکنون به این مهم بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خاکی بودن مسؤولان برای مردم را خیلی مهم عنوان کرد و گفت: مسؤولان فعالیت‌های انجام‌شده را برای مردم بیان کنند.

اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه راه‌آهن رشت – بندر کاسپین در سال ۱۳۹۹

استاندار گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های آیت‌الله فلاحتی نسبت به اقدام‌های صورت گرفته توسط مسؤولان در استان اظهار کرد: وفاق، همدلی، هم‌صدایی و نبود هیچ‌گونه حاشیه از عوامل موفقیت گیلان در سال گذشته بود.

ارسلان زارع به نام‌گذاری جهش تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال جاری اشاره کرد و گفت: یقین دارم پس‌ازاینکه مبارزه با ویروس کرونا ختم به خیر شود، شعار سال در گیلان تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تلاش مسؤولان مربوطه و فعالان بخش اقتصادی گیلان در راستای جهش تولید بیان کرد: هفته‌های اخیر نمونه‌هایی به‌منظور تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در راستای جهش تولید در استان مشاهده کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل جلسه به‌منظور برنامه‌ریزی برای جهش تولید در استان تصریح کرد: به خاطر اینکه زمان را از دست ندهیم، تلاش کردیم برنامه‌های استان توسط دستگاه‌های مربوطه در راستای جهش تولید تهیه شود بنابراین مقررشده پیشنهاد دستگاه‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه شود.

زارع با بیان اینکه توجه به پروژه‌های عمرانی مهم از برنامه‌های دولت در سال ۱۳۹۹ است، گفت: امسال مقررشده، بودجه‌ای برای اتمام پروژه راه‌آهن رشت – بندر کاسپین در انزلی اختصاص یابد.

وی به تکلیف تمام اداره‌های گیلان برای تهیه برنامه در سال جاری اشاره کرد و افزود: پدیده کرونا موجب آسیب در بخش‌های مختلف شده اما قرار نیست تمام فعالیت‌ها را تعطیل کنیم بلکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان برخی فعالیت‌ها را انجام داد.

استاندار گیلان، همراهی مردم در مرحله فاصله‌گذاری اجتماعی را خیلی خوب دانست و بیان کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، استان گیلان در انجام سفرهای نوروزی و تردد مسافران کم ترددترین استان در کشور است.

زارع به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در گیلان اشاره کرد و گفت: اختصاص وام با سود ۱۲ درصد به بنگاه‌هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند تأثیرگذار است و مقرر کردیم بخش‌های خدماتی مانند رستوران‌ها، پوشاک، کیف و کفش و غیره در اولویت باشند.

وی، کاهش کارکنان در محیط اداری نسبت به کاهش شیوع ویروس کرونا را تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: امیدوارم گیلان جزو نخستین استان‌هایی باشد که از ویروس کرونا رهایی یابد و مردم به فعالیت عادی خود برگردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول