اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به فلسطینیان «یافا» به بهانه کرونا

فلسطینیان ساکن شهر یافا در سرزمین‌های اشغالی از نمایندگان خود در کنست خواستند جلوی تشدید حملات وحشیانه پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و بازداشت آنها به بهانه شیوع کرونا را بگیرند.

حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به فلسطینیان «یافا» به بهانه کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر بندری «یافا» در فلسطین اشغالی که از زمان وقوع نکبه فلسطین در سال ۱۹۴۸ تحت حکومت رژیم صهیونیستی است، این روزها مثل خیلی از کشورهای دنیا شاهد وضعیت فوق العاده برای مقابله با شیوع کروناست؛ اما اوضاع در این شهر قدیمی فلسطینی با دیگر شهرهای فلسطین اشغالی از همه لحاظ و به خصوص امنیتی متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید در شهر یافا در ۶۰ کیلومتری تل آویو و در کرانه شرقی مدیترانه پلیس رژیم صهیونیستی شبیه شبه نظامیانی عمل می‌کند که هر گونه تحرک عرب‌های ساکن آنجا را به بهانه اعمال قانون بر شهروندان سرکوب می‌کنند.

اتفاق چهارشنبه گذشته در خیابان‌های شهر یافا هم نشانه بالا گرفتن خشم ساکنان عرب این شهر از تشدید نژادپرستی نیروهای پلیس و وحشی‌گری آنها با هر پیر و جوان و زن عربی است که خودسرانه بازداشت می‌شوند.

در روز چهارشنبه گذشته اول آوریل اوضاع امنیتی در شهر یافا وخیم شده بود. ماموران پلیس رژیم صهیونیستی با چندین دستگاه موتورسیکلت و به شکلی تحریک آمیز به مناطق عربی‌نشین شهر هجوم آورده و با یک نوجوان فلسطینی درگیر شدند که با مداخله خانواده و نزدیکان این نوجوان درگیری وسیع‌تر شد تا جایی که پلیس رژیم صهیونیستی نیروهایی اضافی به آنجا فرستاد و آماده‌باش اعلام کرد.

این درگیری‌ها با بازداشت ۹ نفر و زخمی شدن شماری دیگر از جمله چند زن و کودک فلسطینی همراه شد تا جایی که ده‌ها جوان اهل یافا به رغم اعمال مقررات محدودیت تردد به خیابان‌ها آمدند و با آتش زدن لاستیک‌های خودرو و سطل آشغال‌ها و بستن خیابان اصلی شهر خشم خود را از سیاست چندین ده ساله پلیس رژیم صهیونیستی با عرب‌های ساکن یافا و حمله وحشیانه روز چهارشنبه به آنها نشان دادندکه در نهایت به درگیری با پلیس و بازداشت شمار بیشتری از شهروندان عرب‌ به بهانه حضور غیرقانونی در سطح شهر منجر شد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از یکی از ساکنان محله الجبلیه یافا آورده است: «پلیس اسرائیل با سوء استفاده از بحران کرونا به جوانان عرب به شکلی حمله می‌کند که گویی آنها قاچاقچی یا جنایتکار هستند در حالی که با شهروندان یهودی یافا که در شهر تردد کنند، خیلی آرام و با مهربانی برخورد می‌کند. پلیس اسرائیل با تحریک احساسات  عرب‌ها بی‌شرمانه به آنها حمله می‌کند. از همین رو باید جلوی این رفتارهای وحشیانه آن گرفته شود. نمایندگان عرب ما در کنست باید به این وقایع رسیدگی کنند».

بزرگان و شخصیت‌های برجسته عرب ساکن یافا هم طی نشستی نمایندگان عرب کنست این رفتار پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آزادی فوری و بی قید و شرط همه بازداشتی‌ها را خواستار شدند. از پلیس رژیم صهیونیستی هم خواستند دست از تحریک جوانان عرب و درگیری با آنها به خصوص در شرایط کنونی بردارند که هزاران کارگر فلسطینی کار خود را از دست داده و هیچ منبع درآمدی ندارند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول