اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان‌شرقی/ ۴ هزار جاذبه گردشگری و ۲ اثر ثبت جهانی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی توسعه گردشگری مجازی را مهم‌ترین راهبرد اداره‌کل استان در سال ۹۹ عنوان کرد.

توسعه گردشگری مجازی راهبرد اصلی آذربایجان‌شرقی/ ۴ هزار جاذبه گردشگری و ۲ اثر ثبت جهانی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به سبب شیوع بیماری کرونا برخلاف ادوار گذشته طی ایام نوروز میزبان گردشگران و هموطنان عزیز نبود، به اهم اقدامات این اداره‌کل در راستای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و  اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری است که برای بازدید از گوشه‌ای از تاریخ و فرهنگ بی‌بدیل ایران در آذربایجان سفر می‌کنند، اما امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور، ستاد اجرایی خدمات سفر استان با رویکردی متفاوت به نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری و اماکن تاریخی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفر استان از ۲۵ اسفند ماه ۹۸ بازدیدهای نظارتی خود را آغاز کرده و با وجود تداوم تعطیلی واحدهای گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌ها و بر فعالیت حداقلی برخی مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی، نظارت مستمر داشتند.

وی با اشاره به اینکه طی ایام نوروز ۹۹، امکان بازدید مجازی بیش از ۵۰۰ جاذبه گردشگری استان برای هموطنان فراهم شد، ادامه داد: آذربایجان‌شرقی دارای بیش از ۴ هزار جاذبه گردشگری، قریب به دو هزار اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت شده جهانی است، از این‌رو با شرایط پیش آمده، این اداره‌کل در راستای معرفی گسترده جاذبه‌های غنی گردشگری استان طی ایام نوروز اقدام به معرفی بیش از ۵۰۰ جاذبه به‌صورت تورهای مجازی، ویدئو کلیپ و عکس همچنین مشارکت در کمپین مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی کرده است.

حمزه‌زاده توسعه گردشگری مجازی استان را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی طی سال‌جاری، عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی کشور و استان پیامی قابل تامل برای ما در راستای لزوم تقویت گردشگری مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن داشت، از این‌رو در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی استان طی سال‌جاری بر تقویت ظرفیت‌های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در این حوزه متمرکز خواهد بود.

وی در ادامه معرفی مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت اکوتوریسم استان در منطقه ارسباران‌ همچنین تهیه مشترک برنامه‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری استان با صدا و سیمای استان و رسانه ملی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری عنوان کرد.

حمزه‌زاده تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری امروز بدون آموزش و بهره‌مندی از دانش روز امکان‌ناپذیر است، از این رو این اداره‌کل با هدف ارتقاء سطح دانش فعالان این حوزه همچنین دانش عمومی جامعه در خصوص این صنعت پویا، دور‌ه‌های آموزشی جامعی را طی سال ۹۹ برای فعالان این عرصه برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول