اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

احمدی‌صفا: همیشه سر بوکسورهای ما را بریده‌اند/ فقط مدال المپیک را در ویترینم کم دارم

بوکسور وزن 52 کیلویی کشورمان گفت: به غیر از بوکس در رشته‌های کیک‌بوکسینگ، ووشو و موی‌تای به مدال‌های زیادی در مسابقات مهمی دست پیدا کرده‌ام و فقط مدال المپیک را در ویترین مدال‌هایم کم دارم.

احمدی‌صفا: همیشه سر بوکسورهای ما را بریده‌اند/ فقط مدال المپیک را در ویترینم کم دارم

امید احمدی‌صفا ملی‌پوش وزن 52 کیلوگرم بوکس کشورمان در گفتگو با فارس در خصوص مسابقات گزینشی المپیک اردن، اظهار داشت: برای حضور در مسابقات اردن تلاش زیادی کردم. در سال 98 فیکس تیم ملی شدم و خودم را ثابت کردم. از بین تمام ملی‌پوشان حاضر در اردو، بیشترین انتخابی را برای گذاشتند. در تورنمنت احمد کومرت به میزبانی ترکیه نیز در فینال حقم را مقابل رقیب مغول خوردند ولی کاپ تکنیکی‌ترین بوکسور را به من دادند. بعد از این تورنمنت با آسیب دیدگی دست مواجه شدم ولی با رفع مصدومیت و تمرینات بسیار سطح بالا زیر نظر علیرضا استکی سرمربی تیم ملی و دانیال تیماجی مربی بدنساز به راحتی سه راند را بدون خستگی پشت‌سر می‌گذاشتم.

وی در ادامه گفت: صالحی نایب رییس فدراسیون نیز برای ما از هیچ چیز کم نگداشت و با انگیزه مضاعف راهی مسابقات گزینشی المپیک شدیم. بعد از اینکه داوران حقم را پایمال کردند و سهمیه المپیک را از گرفتند ولی با این حال مسئولان فدراسیون، پاداشی که به دو المپیکی دیگر تیم داده بودند به من هم پرداخت کردند.

در خصوص ناداوری رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه به میزبانی اردن، اتاکید کرد: کل فدراسیون پیگیر شکایت هستند و مسئولان کمیته ملی المپیک و صالحی‌امیری درخواست داشتند تا فیلم بازی‌ام بازبینی شود. بطور حتم داوران این مسابقه محروم خواهند شد. پس از مسابقه‌ام یکی از بستگان نزدیکم که از بوکس و داوری چیزی نمی‌دانست به من زنگ زد و گفت؛ تو حریفت را زدی ولی چطور دست او را بالا بردند؟

وی ادامه داد: بعد از اینکه دست حریف استرالیایی بالا رفت، همه از جمله آقای ثوری رئیس فدراسیون، استکی سرمربی تیم ملی و اعضای کادر فنی  اعتراض کردند. آقای ثوری اعلام می‌کرد که هر چقدر پول بخواهند برای برگرداندن رای پرداخت خواهد کرد، ولی ثمری نداشت و همیشه سر بوکسورهای ما را بریده‌اند.

ملی‌پوش وزن 52 کیلوگرم بوکس ایران در خصوص شرکت در رقابتهای گزینشی المپیک در پاریس، اذعان کرد: با تعویق مسابقات فرانسه، هنوز مشخص نیست این رویداد مهم جهت کسب سهمیه چه زمانی برگزار خواهد شد. من انگیزه و آمادگی روحی بالایی برای حضور در این پیکارها دارم و امیدوارم با درخشش در پاریس یکی دیگر از المپین‌های بوکس کشورم باشم.

قهرمان جهان در خصوص اینکه در 4 رشته رزمی ملی‌پوش بوده و مدال مسابقات برون‌مرزی گرفته، اضافه کرد: به غیر از بوکس در رشته‌های کیک بوکسینگ، ووشو و موی‌تای به مدال‌های زیادی در مسابقات مهمی دست پیدا کرده‌ام و فقط مدال المپیک را در ویترین مدال‌هایم کم دارم. 

وی در مورد به تعویق افتادن المپیک توکیو، تاکید کرد: المپیک توکیو سال آینده برگزار می‌شود، چند رویداد مهم دیگر نیز در سال 2021 انجام خواهد شد و این تداخل در رقابتها باعث بی‌انگیزگی ورزشکاران می‌شود. به هر حال با بروز بیماری کرونا چاره‌ای جز عقب افتادن المپیک نبود و سلامتی ورزشکاران و علاقمندان ورزش در اولویت نخست قرار دارد.

 

احمدی‌صفا در خصوص اینکه هم اکنون که شیوع ویروس کرونا اردوی تیم ملی را به تعطیلی کشانده، به چه کاری مشغول است، بیان کرد: بعد بازگشت از مسابقات اردن چند هفته‌ی را استراحت کردم و از نظر روحی به ریکاوری پرداختم. در تعطیلات عید هم تمرینی نداشتم و باید برای قطع زنجیره این بیماری خطرناک در خانه بمانیم ولی با این شرایط حوصله‌ام سر رفته است. البته به محض شروع تمرینات آماده‌سازی برای رقابتهای برون‌مرزی خود را آماده خواهم کرد.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری کشورها برای گرفتن مدال المپیک یادآور شد: تمام کشورها برای کسب مدال المپیک در رشته‌های انفرادی و رزمی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. یکی از کشورهای که در بوکس حرفی زیادی برای گفتن دارد، ازبکستان است. این کشور 3 تا 4 میلیارد برای بوکس هزینه می‌کند و چند مدال را در بازیهای المپیک به دست می‌آورد.

قهرمان بوکس جهان در خصوص رسیدن به موفقیت‌های سال 99 عنوان داشت: امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک در پاریس چند سهمیه دیگر بگیریم. برای بالاتر بردن سطح لیگ بوکس کشورمان اسپانسرها در مسابقات حضور پیدا کنند و درآمد بوکسورها بهتر از سالهای قبل شود.

احمدی‌صفا در پایان خاطرنشان کرد: از حسین ثوری رییس، سیامک صالحی نایب رییس فدراسیون، علیرضا استکی سرمربی، غلامرضا کریمی و همایون امیری اعضای کادرفنی، اصغر اشرفی، دانیال تیماجی مربی بدنساز و مدیر روابط عمومی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول