اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائم کروناویروس چه زمانی نمایان می‌شود؟ + فیلم

متخصص قلب و عروق گفت: دوره نهفتگی بیماری کروناویروس 5 روز است و پس از سه الی 5 روز علائم بالینی نمایان می‌شوند.

علائم کروناویروس چه زمانی نمایان می‌شود؟ + فیلم

عبدالوهاب برادران، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره علائم این بیماری گفت: این بیماری علائمی نظیر تب تنگی نفس و سرفه دارد و می‌تواند با علائم خفیف و شدید خود را نشان دهد، 98 دردصد در ابتلای این بیماری دچار تب می‌شوند و ممکن است که تب شدید نباشد، 76 درصد بیماران دچار سرفه و 55 درصد بیماران دچار تنگی نفس می‌شوند، 44 درصد بیماران نیز دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند البته علائمی مانند خلط و اسهال ممکن است در این بیماران وجود داشته باشد که بسیار نادر است.

وی گفت: از دست رفتن حس بویایی یا چشایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می‌رود. 80 درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند و اکثر آنها با مراقبت در منزل بهتر می‌شوند، افرادی که دچار تنگی نفس شوند و با تشدید سرفه مواجه شوند نیاز به بستری خواهند داشت که باید به مراکز منتخب ارجاع داده شوند.

این متخصص قلب و عروق گفت: افراد بدون تنگی نفس و با تب شدید اگر در گروه الف یا ب خطر قرار بگیرند باید از نظر ریوی حتما بررسی شوند، گروه الف افرادی هستند که نقص ایمنی دارند و گروه ب افرادی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای هستند .

به گفته این متخصص میانه دوره نهفتگی بیماری 5 روز است و اکثر افراد پس از سه الی 5 روز دچار علائم بالینی می‌شوند.

 

وی افزود: درحال حاضر سرایت از افراد بدون علامت کم است و شواهد کمی وجود دارد و انتقال از طریق هوا نیز کم است مگر در اماکنی مانند آی سی یوها و مراکز درمانی. داروهای والزارتان و لوزارتان بحث شده است که باعث تشدید علائم قلبی ناشی از ویروس می‌شود اما بر اساس آخرین توصیه‌ها در دنیا نیازی به قطع این داروها نیست و ادامه روند مصرف این داروها مشکلی ندارد.

عبدالوهاب گفت: کرونا ممکن است 28 درصد به افرادی که بیماری قلبی زمینه‌ای دارد ضرباتی وارد کند، مردم عزیز ما توصیه وزارت بهداشت و پزشکان را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول