اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ثبت مسمومیت ۷۰۳ نفر با الکل در استان فارس/ تماس 95 هزار شهروند با اورژانس در مورد کرونا

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس از جان باختن ۸۸ نفر بر اثر مسمومیت و مصرف الکل خبر داد.

ثبت مسمومیت ۷۰۳ نفر با الکل در استان فارس/ تماس 95 هزار شهروند با اورژانس در مورد کرونا

محمدجواد مرادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به اینکه مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد، اظهار داشت: تا کنون 703 نفر گزارش مسمومیت با الکل در استان ثبت شده که از این تعداد 88 نفر جان باختند و 615 نفر نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند. 

وی با اشاره به دیگر ماموریت‌های اورژانس استان فارس در ایام نوروز گفت: از 27 اسفندماه 98 تا 15 فروردین امسال 11 هزار و 524 ماموریت ترافیکی توسط اورژانس انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است. 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس درباره حوادث ترافیکی افزود: در زمان ذکر شده هزار و 316 حادثه ترافیکی رخ داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 44 درصد کاهش داشته است. 

مرادیان درباره ماموریت‌های غیرترافیکی نیز بیان کرد: 10 هزار و 208 ماموریت غیرترافیکی توسط اورژانس در زمان ذکر شده انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد کاهش داشت. 

وی درباره تلفات حوادث ترافیکی عنوان کرد: در مجموع حوادث ترافیکی هزار و 109 نفر در مراکز درمانی استان بستری و 425 نفر مصدوم در محل حادثه و به صورت سرپایی درمان شدند و 22 نفر نیز جان باختند. 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: در مجموع تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی افزایش و در تعداد نفرات بستری شده و درمان شده در محل حادثه کاهش دیده می‌شود. 

مرادیان همچنین درباره ماموریت‌های کرونایی نیز گفت: از تاریخ 5 اسفندماه 98 تا 15 فروردین ماه امسال مرکز پیام اورژانس به 95 هزار و 319 تماس پاسخ داده که 29 هزار و 206 مورد به صورت مشاوره بوده است. 

وی همچنین افزود: در مجموع در زمان ذکر شده 25 هزار و 206 نفر نیز به صورت مستقیم برای مشاوره کرونا با اورژانس تماس گرفته‌اند.

انتهای پیام/981008/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول