اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بخش‌های اقتصادی متاثر از کرونا در کردستان حمایت می‌شوند

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ویروس کرونا آسیب‌های زیادی به بخش‌های تولید و اقتصادی استان وارد کرده که توسط دولت حمایت خواهند شد.

بخش‌های اقتصادی متاثر از کرونا در کردستان حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کروناویروس به بخش تولید و اقتصاد استان آسیب‌هایی وارد کرده است.

وی گفت: برای جبران این آسیب‌ها از همان روز اول جلساتی با حضور مدیران و مسوولان دستگاه‌های امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های متولی برگزار شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: در حال جمع‌بندی اطلاعات بخش صنعت استان هستیم تا بتوانیم تسهیلاتی که پیش‌بینی شده را به بهترین شیوه در بین آنها توزیع کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: تسهیلاتی هم در حوزه تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و غیره برای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت در واحدها از مهم‌ترین مباحثی مورد توجه است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحدها به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: در راستای نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی نیز اقدامات لازم در سطح استان انجام شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

جعفری تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ در استان خیلی کاهش پیدا کرده به همین دلیل دنبال اتخاذ حمایت از واحدهای مرغداری استان هستیم.

وی عنوان کرد: به عنوان استان دوم کشور در زمینه میوه شب عید بیش از یک هزار و 700 تن سیب و پرتقال که خودش یکی از خوراک‌های سلامت است با 2.5 میلیارد تومان یارانه دولت در استان تامین و توزیع شد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع بیماری کرونا، پنجم فروردین ماه جاری ابلاغ شده و اقشار آسیب‌پذیر جامعه را در برمی‌گیرد.

جعفری اضافه کرد: رقم در نظر گرفته در این طرح برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون تومان و بالاتر از یک نفر 2 میلیون تومان خواهد بود که از طریق بانک‌ها در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد.

وی افزود: نحوه بازپرداخت این تسهیلات طی 27 قسط خواهد بود و تضمین بازپرداخت هم یارانه‌های معیشتی است و سود آن 12 درصد خواهد بود که 8 درصد سود توسط دولت از محل منابع برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: زمان شروع اجرای این طرح به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول