اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جشنواره ملی سلامت و هنر در زنجان برگزار می‌شود/ ابتلای 654 زنجانی به کووید 19

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری سلامت و هنر خبر داد و گفت: پیوند بین سلامت و هنر ضمن ارتقای سطح سلامت جسم و روح، منجر به هم‌افزایی می‌شود.

جشنواره ملی سلامت و هنر در زنجان برگزار می‌شود/ ابتلای 654 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی محمدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری سلامت و هنر خبر داد و اظهار کرد: این کنفرانس خبری در راستای فراخوان برگزاری این جشنوراه برگزار شده است.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش درمان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: همکاران این بخش در صدد تبدیل تحریم‌های ظالمانه اعمالی به یک فرصت بودند که موفق هم شدند.

وی با تاکید بر لزوم شکرگزاری به درگاه خداوند برای فعال شدن پویش‌های مردمی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: ضمن تشکر از خداوند شاکر بندگان خدا هم هستیم و در همین راستا در کنار تلاش برای مقابله در حوزه درمان با این مشکل، در صدد ثبت و ضبط اقدامات انجام شده توسط کادر درمان هم هستیم.

محمدی ایجاد پیوند بین سلامت و هنر را موجب کمک به ارتقای سطح سلامت جسم و روان دانست و تاکید کرد: برنامه‌ریزی در این حیطه منجر به هم‌افزایی خواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وحشت ایجاد شده در فضای مجازی در پی شیوع ویروس کرونا افزود: این وحشت ضمن وارد کردن آسیب به خود مردم برای حوزه درمان هم مشکلاتی ایجاد کرده است.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان جریان سازی فرهنگی و هنری را از اهداف برگزاری جشنواره ملی سلامت و هنر دانست و ادامه داد: ارتقای سطح سواد سلامت و رسانه، تبیین مرجعیت دانشگاه در امور پزشکی، ایجاد جریان سالم فرهنگی و هنری و ارتقای سلامت روان و پایه‌گذاری جریان‌هاس سالم فرهنگی و هنری در حوزه سلامت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی سلامت و پیشگیری، تفریح سالم، ارتقای سلامت روان و سلامت اجتماعی، انسان سالم، تغذیه سالم، بهداشت فردی و عمومی، سلامت و فضای مجازی، سلامت معنوی، مشارکت مردمی در حوزه سلامت، هنردرمانی در حوزه سلامت از جمله محورهای مورد نظر در برگزاری جشنواره سلامت و هنر عنوان کرد.

محمدی کرونا را دیگر بخش جشنواره سلامت و هنر اعلام کرد و افزود: این بخش در محورهای زندگی بعد از کروناspan>، کرونا و رفتار اجتماعی، کرونا و کسب و کارهای جدید، کرونا و خانواده‌ها، کرونا و فرصت‌های پیش‌رو، کرونا و وحدت و همدلی، کرونا و فعالیت‌های جهادی و فرهنگی کرونا و اوقات فراغت، کرونا و تعامل دستگاه‌های مختلف، اعتماد احتماعی به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و کرونا و شیوه جدید مدیریت بحران برگزار می‌شود.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تقدیر از همراهی مردم با دانشگاه علوم پزشکی افزود: هر چند انتظار همراهی بیشتری وجود دارد چرا که سلامتی بسیار مهم است ولی همین همراهی هم بسیار قابل توجه است و جای تقدیر دارد.

وی تصویر سازی، پوستر، موشن گرافی فیلم کوتاه مردمی، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، نقاشی در دو بخش کودکان و آزاد و عکاسی از جمله بخش‌های طراحی شده برای جشنواره سلامت و هنر است.

محمدی با بیان اینکه جشنواره ملی سلامت و هنر تا 15 خردادماه آثار را در محورهای اعلامی خواهد پذیرفت، تصریح کرد: تلاش می‌شود داوری آثار تا آخر خردادماه انجام و نتایج اعلام شود و در صورت رفع مشکلات فعلی برنامه حضوری هم برگزار خواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی را جوایز پیش‌بینی شده برای آثار برتر انتخاب شده در جشنواره ملی فرهنگی و هنری سلامت و هنر اعلام کرد.

وی بر لزوم استفاده از پویش‌های مردمی فعال شده در این ایام بعد از عبور از این بحران تاکید کرد و گفت: در صورت فراهم شدن امکانات دوره‌های آموزشی هم برای این افراد برگزار خواهد شد.

همچنین مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری جشنواره سلامت و هنر و در بخش کرونا اظهار کرد: این جشنواره در راستای بهره‌گیری از ظرفیت هنر در بخش سلامت است.

اسماعیل رحمانی آمار تجمیعی بیماران مبتلا به کرونا را یک هزار و 873 نفر اعلام و تصریح کرد: 654 نفر از این آمار ابتلای قطعی داشته که 17 نفر از آن طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 464 نفر از بیماران ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 از مراکز درمانی استان زنجان ترخیص شده‌اند، افزود: بیمارستان‌های استان در حال حاضر 338 بیمار مشکوک به کووید 19 بستری دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول