اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منطقه کردستان عراق نخست وزیر شدن الزرفی را منوط به موافقت جریان‌های شیعی دانست

دفتر ریاست منطقه کردستان عراق نخست وزیر شدن عدنان الزرفی برای دولت آتی عراق را منوط به موافقت جریان‌های شیعی دانست و بر ضرورت اتحاد و وحدت کلمه تاکید کرد.

منطقه کردستان عراق نخست وزیر شدن الزرفی را منوط به موافقت جریان‌های شیعی دانست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست منطقه کردستان عراق تاکید کرد که موضوع مامور شدن «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه عراق منوط به موافقت جریان‌های شیعی است.

«فوزی حریری» رئیس دفتر منطقه کردستان عراق گفت: «نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان طی روزهای اخیر تماس‌های متعددی با عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید عراق داشته و خود آقای الزرفی نیز تماس‌های متعددی را با منطقه کردستان درباره مسئله تشکیل کابینه داشته است».

حریری درباره موضع منطقه کردستان نسبت به نخست وزیر شدن الزرفی گفت: «رئیس منطقه کردستان عراق تاکید کرد که مشکلی با موضوع تایید الزرفی ندارد و هر زمانی که الزرفی بتواند جلسه ادای سوگند در پارلمان برگزار کند منطقه کردستان از او پشتیبانی خواهد کرد».

این مسئول منطقه کردستان عراق در عین حال تاکید کرد: «موضوع مامور شدن الزرفی منوط به جریان‌های شیعی است و منطقه کردستان این را به خوبی درک می‌کند؛ بنابراین تنها چیزی که ریاست منطقه کردستان می‌خواهد وحدت کلمه و وحدت صفوف طرف‌های کُرد در دوره مذاکرات برای تشکیل دولت جدید است.

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده‌اند که از سوی رئیس پارلمان عراق به عنوان فراکسیون اکثریت پارلمان عراق معرفی شده است و بر اساس قانون اساسی اکثریت پارلمان عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق  ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن  طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول