اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تعطیلی اصناف غیر ضرور تا 20 فروردین/ واحدهای صنفی به حمایت دولت نیاز دارند

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد با توجه به تعطیلی اصناف در روزهای شیوع کرونا، خواستار کمک دولت به واحدهای صنفی شد.

تعطیلی اصناف غیر ضرور تا 20 فروردین/ واحدهای صنفی به حمایت دولت نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، منوچهر اسبکوه امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اصناف و بازاریان همواره به عنوان خط مقدم در مسائل مختلف جامعه به شمار رفته و از دهه های گذشته تاکنون می توان نقش آفرینی جدی این حوزه را در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست کشور به خوبی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در هر زمانی که کشور نیاز داشته اصناف و بازاریان پیشقدم شده و از تمام ظرفیت خود در جهت کمک به مردم استفاده کردند که نمونه آن را باید در جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی و سایر موارد به خوبی مشاهده کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان اظهار داشت: همچنین در جریان سیل اخیر اصناف با وجود اینکه خود خسارت دیدند اما از تمام ظرفیتشان برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری همه جانبه واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: با وجود اینکه اصناف و بازاریان در مهمترین برهه زمانی سالشان قرار داشتند اما اغلب آنها به صورت خودجوش اقدام به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی واحدهای صنفی خود کردند و از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته شاهد تعطیلی بخش اعظمی از بازار لرستان بودیم.

این مسئول بیان داشت: به عنوان نمونه از بیش از ۱۷ هزار واحد صنفی موجود در شهرستان خرم آباد حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی باید تعطیل می‌شدند که اغلب آنها به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی کردند و در مجموع شاهد نقش‌آفرینی مهم اصناف و بازاریان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بودیم.

تداوم تعطیلی اصناف غیر ضرور تا 20 فروردین ماه

 وی گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف غیر ضرور باید تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل باشند که این امر نیز اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان در ادامه با اشاره به خواسته‌های به حق واحدهای صنفی از دولت، افزود: اکنون واحدهای صنفی در شرایط اقتصادی بسیار دشواری قرار داشته و شاهد بروز مشکلات زیادی برای آنها هستیم چرا که چشم امید بسیاری از آنها به تعطیلات پایان سال و بازار شب عید بود که شاهد از دست رفتن این فرصت بودیم.

لزوم حمایت همه جانبه دولت از واحدهای صنفی

اسبکوه اظهار داشت: به هرحال واحدهای صنفی از تعطیلی بازار خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیری را دیدند و اکنون نیز انتظار دارند مسئولان دولت در جهت حمایت همه جانبه از آنها گام بردارند و مطمئناً باید تصمیم عاجل و مهمی در راستای حمایت از واحدهای صنفی گرفته شود.

 وی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را در راستای کمک به واحدهای صنفی در نظر گیرد چرا که مطمئنا انجام اقدامات کوتاه مدت نمی‌تواند مشکلات اصناف را برطرف کرده و باید بسته حمایتی در برگیرنده بسیاری از مسائل و مشکلات واحدهای صنفی باشد.

 این مسئول بیان کرد: تا کنون اصناف به عنوان حمایت کننده از دولت بوده و در برهه‌های مختلف نقش آفرینی ویژه داشتند و اکنون انتظار حمایت همه جانبه از سوی حاکمیت را دارا هستند.

وی بیان کرد: انتظار اصناف انجام اقدامات عملی حمایتی بوده و این اقدامات باید هرچه سریع‌تر اجرایی شوند تا مشکلات کسبه و بازاریان کاهش یابد چرا که مطمئناً تداوم وضعیت کنونی ضربات بسیار سنگینی را بر پیکره بازار کشور وارد می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان اظهار داشت: بر اساس آمارها حدود ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که مطمئناً بیشترین تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد بر بخش اصناف و بازار بوده و باید تصمیمات مهمی در راستای حمایت از اصناف گرفته شود.

اسبکوه گفت: واحدهای صنفی لرستان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول