اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«کرونا» با پایان تعطیلات نوروزی از بین نرفته است/ کمبود دارو و تخت‌ در بیمارستان‌های کرمانشاه نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تصور نکنید با پایان تعطیلات عید نوروز، بیماری کرونا به پایان رسیده یا رو به کاهش است؛ آمار از افزایش روزانه مبتلایان به کرونا خبر می‌دهد.

«کرونا» با پایان تعطیلات نوروزی از بین نرفته است/ کمبود دارو و تخت‌ در بیمارستان‌های کرمانشاه نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تشکر از همکاری خوب مردم استان در رعایت کردن توصیه‌های بهداشتی و همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، همچنان بر ادامه این روند تاکید کرد.

وی از افزایش روزانه مبتلایان به کرونا خبر داد و اظهار داشت: تصور نکنید با پایان تعطیلات بیماری به پایان رسیده یا رو به کاهش است، آماری که وزارت بهداشت روزانه اعلام می‌کند حکایت از افزایش روزانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار مبتلا در کشور را دارد، این یعنی هر کدام از این افراد می‌توانند تعداد بیشتری از جمعیت افراد سالم را درگیر و آلوده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس فعلا در کشور فعال است، گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شیب منحنی مبتلایان استان را مقداری کاهش داده در ابتدا ضریب اینکه به ازای هر فرد چه تعداد درگیر می‌شود 1.8 تا 2 بود الان به 1.2 تا 1.1 رسیده، این رقم هنوز بالا است یعنی مبتلایان می‌توانند افراد زیادی را درگیر بیماری کنند، اگر این شیب به یک برسد می‌توانیم بگوییم بیماری از حالت فعال خارج شده است.

وی در خصوص شایعه کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی استان و کمبود دارو و تجهیزات، متذکر شد: این اصلا صحت ندارد، کمبود تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه نداریم.

مرادی اضافه کرد: تعداد 380 تخت را در مرحله اول در 2 بیمارستان گلستان و فارابی آماده کرده‌ایم که حدود 80 تا 120 تخت آن اشغال است.

این مسؤول تصریح کرد: فعلا مشکلی در بحث تجهیزات و تخت بیمارستانی نداریم ولی اگر مردم رعایت نکنند بیماری سریع انتشار می‌یابد و با افزایش تعداد مبتلایان وضعیت را بدتر می‌کند.

مرادی تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه را 281 نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا ظهر روز گذشته یک‌هزار و 325 نفر بستری شدند که از این تعداد یک‌هزار و 164 نفر ترخیص شده و 128 نفر نیز هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی در پایان از هم‌استانی‌ها خواست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند، به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند و حتی‌الامکان مسافرت‌ غیرضروری نداشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول