اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال تداوم قوانین سخت‌گیرانه و محدودیت‌های کرونایی در انگلیس تا خرداد

مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داد، با توجه به وضعیت جاری شیوع ویروس کرونا در این کشور احتمال تداوم قوانین سخت‌گیرانه و محدودیت‌ها در انگلیس تا اوایل خردادماه ادامه یابند.

احتمال تداوم قوانین سخت‌گیرانه و محدودیت‌های کرونایی در انگلیس تا خرداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نایل فرگوسن» مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داد که این کشور در موقعیتی نیست که بخواهد قوانین قرنطینه و سخت‌گیری‌ها در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را تا پایان ما می (۱۱ خرداد) را لغو کند.

به نوشته «دیلی صاباح»، استاد امپریال کالج لندن و مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس معتقد است، برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور ابتدا باید شیوع آن کاهش یابد و تست گرفتن از افراد در انگلیس بسیار بیشتر شود.

او به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «ما خواهان حرکت به سمت وضعیتی هستیم که حداقل تا پایان ماه می (۱۱ خرداد) بتوانیم برخی از این قوانین محدودکننده (شامل قرنطینه) را برداریم و اساس کارمان را بر فناوری و تست گرفتن متمرکز کنیم نه اینکه قرنطینه کامل را (در کشور) داشته باشیم».

 مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس تصریح کرد: «کار بسیار بزرگی به منظور بررسی اینکه چطور میتوانیم برخی از قوانین فاصله گذاری اجتماعی کنونی را با یک رژیم مبتنی بر تست فراگیر (کرونا ) و  دسترسی بسیار سریع به تست تغییر دهیم، در جریان است».

وی البته هشدار داد: «البته به منظور تغییر به سمت این رژیم و کاری که ما هم اکنون در حال انجام دادن آن هستیم باید تعداد (موارد ابتلا به ویروز کرونا) کاهش یابد». به دنبال شیوع گسترده کرونا در انگلیس و ابتلای بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور و وزیر بهداشت دولت او به این ویروس،  دولت قوانین سختگیرانه ای از قبیل قرنطینه سراسری در انگلیس اعمال کرده و از مردم خواسته در خانه‌های خودشان بمانند.

طبق آخرین آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس ۴۱۹۰۳ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۴۳۱۳ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول