اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم/ کاهش 2500 میلیاردی درآمدهای شهرداری تهران

شهردار تهران گفت: تا امروز حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد حاضر در گرمخانه ها مشاهده نشده است.

هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم/ کاهش 2500 میلیاردی درآمدهای شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال 99 و درخصوص گزارش عملکرد شهرداری تهران گفت: اولا از شورای شهر تشکر می کنم که این فرصت را فراهم کردند که این گزارش عملکرد را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از روز دوم اسفند ماه موقعی که اولین اعلام درخصوص شیوع این بیماری انجام شد ستاد کرونای شهرداری تهران آغاز به کار کرد و سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران فعال شد.

شهردار تهران افزود: در ستاد بحران 5 کمیته تخصصی شکل گرفت که از تصمیمات این ستاد بکارگیری 20 هزار نیروی آموزش دیده خدمات شهری در شهر تهران و همچنین فعالیت 300 سرای محله بود.

حناچی گفت: توزیع 40 هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان و همچنین پذیرش ماهانه حدود 66 هزار نفر روز در 21 گرمخانه تهران به همراه سه وعده غذا از دیگر اقدامات شهرداری تهران بوده است.

وی تصریح کرد: تا امروز حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد حاضر در گرمخانه ها هم مشاهده نشده است که این جای شکر فراوانی دارد.

حناچی به فعالیت های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: ضدعفونی روزانه 5هزار دستگاه اتوبوس، 60هزار تاکسی و 1500 واگن مترو نیز در دستور کار بوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در روزهای اخر تعداد اتوبوس ها و مترو را با توجه به تعداد مراجعین کاهش دادیم و تعداد سرفاصله حرکت‌های قطارهای مترو افزایش یافت.

وی به آماده شدن 50 سوله مدیریت بحران به عنوان سوله های پشتیبانی برای قرنطینه بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: دو خط مستقیم 137 و 136 صرفا برای گزارش دهی کرونا راه اندازی شد.

شهردار تهران همچنین به تعطیلی خطوط تفکیک پسماند در ایستگاه‌های میانی و همچنین مجتمع آرادکوه اشاره کرد و گفت: با این اقدام پسماند شهر مجدد به بالاتر از 7هزار و 200 تن رسید.

حناچی گفت: در تلاش هستیم در این شرایط که حجم زباله افزایش یافته و امکان تفکیک نیست بتوانیم باز هم تفکیک از درب منازل را آغاز کنیم.

وی همچنین درخصوص افزایش زباله های بیمارستانی در این ایام نیز گفت: زباله های عفونی بیمارستان ها نیز از 80 تن در روز به 100 تن در روز افزایش یافته است. 

حناچی با اشاره به توزیع 60 هزار دستکش و ماسک بین پاکبانان گفت: تاکنون مورد ابتلا به کرونا در بین این قشر نیز نداشتیم. همچنین سه هزار کارگر با پرداخت حقوق به مرخصی یک ماهه رفتند و با همکار بنیاد مستضعفان کمک هایی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: بیش از 53هزار متر مربع اکران های محیطی درخصوص آگاه سازی شهروندان ردباره موضوع بیماری کرونا انجام شد. همچنین نسخه جدید اپلیکیشن تهران من در شرایط کرونایی آماده و ارسال پیامک هشدار به رانندگان در سطح شهر انجام شده است. 

شهردار تهران گفت: بیش از 1442 مکان ورزشی و 2269 بوستان تعطیل و بیش از 1000 ویدئو کنفرانس اجرا شد. 

حناچی گفت: ضدعفونی 5هزار نقطه از شهر و اماده باش 200 اکیپ آتش نشانی نیز در این مدت از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت شهری بود. ارائه مشاوره رایگان با سامانه 1882 نیز فراهم شده است.

وی همچنین به کاهش 2 هزار و 50 میلیاردی درآمد در شهرداری تهران در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: همکارانم در تلاش هستند تا از راه‌های دیگر برای حل این مساله اقدام کنند.

حناچی به اقدامات بین المللی صورت گرفته در زیمنه بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با کلانشهرهای کشور جلساتی داشتیم و از انها نیز درخواست کردیم از ظرفیت های خود برای ارتباط با شهرهای جهان استفاده کنند چرا که ما با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم.

حناچی با بیان اینکه همدردی ما با مردم چین و ویدئو مپینگ که برای شهر ووهان در برج آزادی انجام شد باعث شد شهردار پکن از ما تشکر کند گفت: با این شعار که "ما فراموش نمی کنیم کسانی را که در روزهای سخت مارا فراموش نکردند"، بخش عظیمی از کمک ها را ارسال کردند. کمک های بهداشتی به وزارت بهداشت ارسال شد و یک دستگاه امحا زباله های بیمارستانی با ظرفیت 800 کیلو در ساعت نیز در حال حمل به ایران است و خیلی بیشتر از آنچه که ما کمک کردیم در شرایط کرونایی به ما کمک کردند.

وی گفت: معتقدم به قول شهید سلیمانی در هر بحرانی یک فرصت نهفته است و مهم این است که برای استفاده از این فرصت برنامه ریزی کنیم و نترسیم.

حناچی در پایان گفت: کار غربالگری در داخل شهرداری تهران آغاز شده است و 60 هزار نفر غربالگری می شوند و در درجه اول نیروهای عملیاتی غربال می شوند و سپس سایر نیروها غربالگری خواهند شد. همچنین غربالگری تهران برای شناسایی و تشخیص بیماران مبتلا به کرونا با شهرداری مناطق و سراهای محلات در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول