اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنچه آمریکا در پایگاه‌های عراق جا می‌گذارد، آهن‌قراضه است؛ بغداد بابت آن پولی نمی‌پردازد

همزمان که یک عضو سازمان بدر عراق گفت برخلاف آنچه واشنگتن ادعا می‌کند، تنها آهن‌قراضه‌‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی عراقی پس از عقب‌نشینی باقی می‌ماند نه تجهیزات میلیون‌دلاری، یک نماینده گفت،‌ بغداد بابت اینها پولی نمی‌پردازد.

آنچه آمریکا در پایگاه‌های عراق جا می‌گذارد، آهن‌قراضه است؛ بغداد بابت آن پولی نمی‌پردازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صادق الحسینی» از رهبران سازمان بدر عراق ادعای آمریکا مبنی بر اینکه در عقب‌نشینی از برخی پایگاه‌های نظامی در عراق، تجهیزات جنگی و نظامی به ارزش میلیون‌ها دلار را برای نیروهای عراقی گذاشته، تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای آمریکایی همزمان با عقب‌نشینی از هر پایگاه نظامی عراقی اعلام می‌کنند که تجهیزات و ادوات نظامی به ارزش میلیون‌ها دلار را برای عراقی‌ها گذاشته‌اند اما حقیقت این است که آنها تنها آهن‌قراضه‌هایی که به هیچ کار نمی آید در این پایگاه‌ها باقی می‌گذارند.

الحسینی توضیح داد: این آهن‌قراضه‌ها ادواتی فرسوده و مستهلک است و نیروهای آمریکایی تلاش دارند تا حد امکان دروغ دیگری مبنی بر حمایت از نیروهای عراقی اشاعه دهند.

این عضو سازمان بدر عراق افزود که ارتش عراق تلاش می‌کند تا افکار عمومی جهان را فریب دهد و اینچنین القاء کند که از نیروهای عراقی حمایت می‌کند اما واقعیت عکس این ماجراست. آمریکاست که در پشت پرده توقف ارتقای توانمندی‌های امنیتی عراق به ویژه در بخش پدافند هوایی از طریق به شکست کشاندن همکاری‌های نظامی بغداد با سایر کشورها قرار دارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، شنبه (دیروز) عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی الحبانیه در استان الانبار را تایید و اعلام کرد که این عقب‌نشینی بر اساس جدول زمان‌بندی شده مورد توافق میان دو طرف عراقی و آمریکایی صورت گرفته است.

عراق بابت تجهیزات باقی مانده پولی نمی‌پردازد

همچنین، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» نیز تصریح کرد: عراق در قبال تجهیزات نظامی آمریکایی باقی مانده در پایگاه‌های نظامی هیچ مبلغی به واشنگتن پرداخت نخواهد کرد و هیچ الزامی به این امر ندارد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی خود باید درباره ادوات نظامی موجود در این پایگاه‌ها تصمیم بگیرند.

به گفته این نماینده عراقی، آمریکایی‌ها می‌توانند ادوات مذکور را با خود به کشورشان برگردانند زیرا دولت عراق هزینه‌ای بابت این ادوات پرداخت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول