اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

حمایت وزارت علوم از پژوهش‌های ملی و بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن

معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: شـبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت از امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن حمایت می‌کند.

حمایت وزارت علوم از پژوهش‌های ملی و بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن این نامه آمده است: مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌‌های جداگانه‌ای به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد: شـبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسـباتی می‌کند.

بنابر اعلام این دفتر، ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی مردم شریف ایران و به امید غلبه بر مشکلات ناشی از شیوع و ابتلا به بیماری ویروس کرونا، به اطلاع کلیه پژوهشگران، فناوران ودانشگاهیان عزیز می‌رساند که شبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسباتی می‌نماید.

در این راستا و به منظور ایفای نقش ملی و منطقه‌ای، این شبکه بر اساس مأموریت در نظرگرفته شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغز.افزاری خود را در اختیار پژوهش‌های مرتبط با موضوع ویروس کرونا قرار می‌دهد.
بدین‌وسیله از کلیه پژوهشگران و فناورانی که به هر نحوی برای یافتن دارو و درمان و یا رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا نیاز به انجام محاسبات و شبیه‌سازی‌های پیشرفته دارند، دعوت می‌شود تا درخواست‌های خود را مستقیم به شبکه ابررایانش ملی مندرج در ذیل این نامه ارسال فرمایند. این درخواست‌ها در اسرع وقت مورد بررسی قرارگرفته و با اولویت بالا امکانات محاسباتی موجود این شبکه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.
امید است که با تلاش دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران کشور و همراهی مردم و مسئولان بتوان هر چه سریع‌تر در مبارزه با ویروس کرونا پیروز شده و اعضای شبکه ابررایانش ملی نیز بتوانند در راستای شکست این ویروس منحوس مشارکت کرده و به نقش و رسالت ملی خودعمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول