اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دوره‌گردها تهدیدی برای انتقال کرونا در کهگیلویه

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به فعالیت برخی دوره‌گردها در سطح شهر از شهرداری و نهادهای نظارتی خواست نسبت به جمع‌آوری این صنوف و سد معبرها اقدام کنند.

دوره‌گردها تهدیدی برای انتقال کرونا در کهگیلویه

محمدطاهر طیب‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه در خصوص آمار  اطلاعات مبتلایان به کرونا در شهرستان اظهار داشت: در مجموع ۵۰۱ نفر نمونه‌گیری شدند که جواب آزمایش ۲۹ نفر مثبت اعلان شد که در حال حاضر دو نفر تحت درمان هستند و ۲۷ نفر دیگر در قرنطینه خانگی و در حال گذراندن دوران نقاهت هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه آموزش، مراقبت، پیشگیری و بیماریابی و درمان در سطح شهرستان صورت گرفت و روند تا امروز امیدوار کننده بود، گفت: از مجموعه شورای اداری به ویژه فرماندار تشکر می‌کنم.

وی افزود : متاسفانه کسانی که باید قرنطینه شوند گاهی تمکین نمی‌کنند که مجبور می‌شویم از نیروی انتظامی کمک بخواهیم. از مردم شهرستان تقاضا داریم که حداکثر همکاری با ما را داشته باشند چون بیشتر مواقع موارد شناسایی یا علائم ندارند یا علائم خفیفی دارند که باید جدی گرفته شود تا زمینه انتقال ویروس وجود نداشته باشد.

طیب‌زادگان بیان کرد : موارد مشکوک بدحال کمتر شده اما موارد مثبت افزایش داشته که نتیجه بیماریابی از طریق غربالگری است و از استان‌های هستیم که در زمینه غربالگری عملکردی مطلوبی داشتیم و شرایط شهرستان کهگیلویه نیز مطلوب است.

وی ضمن گلایه از برخی دوره گردها و سد معبرها گفت : به رغم تأکید بر جمع‌آوری این صنوف سیار  اما فعالیت دارند و در انتقال ویروس موثرند.

طیب‌زادگان گفت : برخی موضوعات اجتماعی مانند جشن‌های ازدواج، نشست‌های خانوادگی، نشست‌های دوستانه بلواری، خیابانی و سایر مراسمات اجتماعی خطرساز هستند که لازم است تذکر داده شود و امیدواریم روند تعطیلی بازار و اصناف همچنان ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول