اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

تسهیلات اخیر دولت به مددجویان کمیته امداد پرداخت نمی شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس مصوبه دولت، مددجویان کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی از تسهیلات قرض‌الحسنه دولت در خصوص ویروس منحوس کرونا نمی‌توانند استفاده کنند.

تسهیلات اخیر دولت به مددجویان کمیته امداد پرداخت نمی شود

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره ارائه بسته‌های حمایتی به مددجویان کمیته امداد با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: سامانه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است که اقشار کم‌درآمد و مستضعف از جمله دستفروشان، کارگران که با توجه به شیوع ویروس کرونا محل درآمدی ندارند، می‌توانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص بانک اطلاعاتی در حال تشکیل است که از شهرداری‌ها و دیگر بخش‌ها استفاده شده تا به 3 میلیون نفر مستمری ماهانه پرداخت شود تا با شکست ویروس کرونا بتوانند به شغل و کسب‌شان بازگردند. 

وی یادآور شد: همچنین دولت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را تا 2 میلیون تومان برای 4 هزار خانوار درنظر گرفته است که کارمزد آن 4 درصد است. 

بختیاری گفت: براساس مصوبه دولت، مددجویان کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی از این تسهیلات قرض‌الحسنه نمی‌توانند استفاده کنند و به نظر تصمیم مناسبی نیز هست و بازپرداخت این قرض‌الحسنه نیز 30 ماهه است که 3 ماه آن نیاز به بازپرداخت نیست و ضامن این وام‌ها نیز یارانه‌ها است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی مهمترین اقدام این است که کارگاه‌ها و تولیدگران فعال شوند و باید برای این اقدام، زنجیره بیماری و ویروس منحوس کرونا از بین برود و می‌طلبد که کارفرمایان همراهی بیشتری داشته باشند و باید از جهادگران، پزشکان و پرستاران نیز تقدیر کرد و مردم نیز انتظارات این افراد را باید برآورده کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: قطعاً با منقطع کردن سلسله زنجیره‌ای ویروس منحوس کرونا اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد و ما در مدیریت و کنترل این ویروس منحوس، جزو کشورهای درجه یک دنیا خواهیم شد. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای برای مددجویان کمیته امداد درنظر گرفته‌اید، گفت: صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد ولایت تسهیلاتی را به مددجویان خود ارائه می‌دهد که تا 5 میلیون تومان هیچ کارمزدی از آنها اخذ نخواهد شد و 5 میلیون تومان به بالا، تنها 3 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول