اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تداوم تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی ارومیه تا 20 فروردین/ ضدعفونی شهر روزانه انجام می‌گیرد

شهردار ارومیه با اشاره به تداوم تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی تا ۲۰ فروردین، گفت: در حال حاضر 120 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت روزانه جهت ضدعفونی کردن معابر مصرف می شود و عملیات ضدعفونی همچنان ادامه دارد.

تداوم تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی ارومیه تا 20 فروردین/ ضدعفونی شهر روزانه انجام می‌گیرد

محمد حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به ارائه خدمات به بیماران کرونایی، اظهار کرد: از روزهای اول با انجام هماهنگی لازم، انجام عملیات دفع بهداشتی پسماند و ضدعفونی محیط زندگی انها به صورت روزانه صورت می‌گیرد و همچنین مایحتاج زندگی خانواده‌های بی‌بضاعت درگیر با کرونا تامین شده است.

وی با اشاره به کمک‌های دولت به خانوارها که به دلیل کرونا ویروس با کاهش شدید درآمد مواجه شده و در مضیقه هستند، گفت: کمک‌های دولت به 4 میلیون خانوار از این هفته آغاز می‌شود که بخش عمده آن نیز خانوارهای ناوگان حمل و نقل عمومی است.

شهردار ارومیه ادامه داد: در  نشست شهرداران کلانشهرهای ایران که به صورت ویدئو ‌کنفرانس در راستای مقابله با کرونا قبل از آغاز سال جدید برگزار شد، دبیرخانه شهرداران کلانشهرهای ایران به ریاست شهردار تهران به دولت پیشنهاد تخصیص تسهیلات و اعتبار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و دستفروشان که به دلیل کرونا ویروس با کاهش شدید درآمد مواجه شده و در مضیقه هستند، ارائه کرد.

وی افزود: با آغاز اولین جلسه شورای اسلامی شهر در سال جاری با نظر موافق اعضای شورای شهر و استاندار آذربایجان‌غربی پیشنهاداتی جهت کمک به خانواده بزرگ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ارومیه ارائه می‌شود.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: 5 هزار بسته حمایتی مواد غذایی جهت حمایت از نیازمندان با اختصاص 10میلیارد ریال قبل از عید بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: با نظر شورای اسلامی شهر  لایحه سال 99 هنوز بسته نشده است لذا کسانی که اقدام به پروانه ساخت کرده بودند تا پایان فروردین مهلت دارند نسبت به انجام سایر امورات صدور پروانه اقدام کنند و از شهروندان درخواست می‌شود که این مهم را به تدریج تا پایان فروردین ماه انجام دهند و آن را به هفته آخر فروردین ماه واگذار نکنند.

شهردار ارومیه با اشاره به رونمایی از خدمات غیرحضوری شهرداری قبل از آغاز سال جدید، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت کاهش تردد مردم در سطح شهر و ادارات، قبل از آغاز سال جدید تمام خدمات شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی و اینترنتی در دسترس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد خدمات شهرداری به صورت الکترونیک انجام می‌شود، بیان کرد: شهروندان می‌توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم‌افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سایت شهرداری ارومیه پیگیری کنند.

حضرت‌پور با اشاره به ضدعفونی معابر پرتردد و سایر معابر اصلی و فرعی شهر در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، عنوان کرد:  در حال حاضر  120 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت روزانه جهت ضدعفونی کردن معابر مصرف می‌شود که عملیات ضدعفونی  همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی، بیان کرد: وضعیت فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بعد از 20 فروردین ماه بستگی به  نظر هیئت دولت و اعلام  ستاد ملی کرونا دارد و لذا با آغاز فعالیت ناوگان با نظر هیئت دولت بعد از 20 فروردین، فعالیت با رعایت موارد بهداشتی و انجام عملیات ضدعفونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول