اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

‏«عصائب»: بیانیه گروه‌های مقاومت، موضع ملت عراق مقابل اشغالگران آمریکایی‌ است

عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» تأکید کرد که بیانیه اخیر گروه‌های مقاومت عراق، به صورت کامل، موضع ملت این کشور را درباره حضور اشغالگران آمریکایی مشخص کرد.

‏«عصائب»: بیانیه گروه‌های مقاومت، موضع ملت عراق مقابل اشغالگران آمریکایی‌ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق درباره توطئه جدید ایالات متحده آمریکا علیه این کشور هشدار داد.

السعدی به شبکه خبری «العهد» گفت که بیانیه اخیر گروههای مقاومت عراق، به صورت کامل، موضع ملت این کشور را درباره حضور اشغالگران آمریکایی مشخص کرد.

وی تأکید کرد که موضع ملت عراق، مخالفت با حضور آمریکا در خاک این کشور است؛ به ویژه اینکه، واشنگتن، حاکمیت عراق را نقض و در مسائل داخلی دخالت کرد و موجب فساد در این کشور شد.

این نماینده خاطر نشان کرد، درباره تشکیل دولت انتقالی، «مشخص شد که دولت آمریکا، طرح روشن و آشکاری در عراق دارد تا بر منابع آن تسلط پیدا کند».

 السعدی ادامه داد: «مرجعیت و ملت عراق، فرصت زیادی به این نیروها (آمریکایی) دادند که در محاسبات خود بازبینی کرده و تصمیم ملت عراق را بپذیرند؛ [ملتی] که برای اخراج این نیروها، دست به تظاهرات میلیونی زد».

وی در پایان تصریح کرد، عراق از طریق شکایت در دادگاههای بین‌المللی، تمامی مسیرهای رسمی را طی کرده، ولی « در قبال تجاوزات مکرر عراق در عراق، شاهد هیچ موضعی از سوی جامعه بین‌الملل نیستیم».

 در همین ارتباط، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق روز گذشته پیام‌هایی به نظامیان تروریست آمریکایی و طیف‌های سیاسی عراق دادند.

در این بیانیه تأکید شد، ملت عراق، نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاههای نیروهای امنیتی است.

این گروهها تأکید کردند، پس از عدم پذیرش تصمیم ملت، دولت و مجلس عراق، و عدم خروج نیروهای آمریکایی و تداوم تجاوز به حاکمیت عراق، نیروهای آمریکا نشان دادند که اشغالگر هستند و جز زبان زور، هیچ چیزی نمی‌فهمند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول