اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مردم کمک های پارس جنوبی را در دوران کرونا لمس نمی کنند

تردیدی نیست که شرکت‌های نفت و گاز مستقر در استان بوشهر برای محافظت از پرسنل خود در مقابله با این بیماری می‌بایست اهتمام بیشتری داشته باشند که ابتلای کارکنان و پرسنل شاغل در خط اول تولید باعث توقف تولید نفت و گاز کشور و این صنعت حیاتی نشود.

مردم کمک های پارس جنوبی را  در دوران کرونا لمس نمی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، حسین لاری: خبری در برخی از رسانه‌های استان به نقل از سید پیروز موسوی مدیرعامل منطقه ویژه  پارس جنوبی منتشر شد که وی از کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داده است.

در این شرایط سخت کرونایی همه مردم و مسؤولین به خط شده‌اند تا از شیوع و ابتلا به این بیماری مهلک جلوگیری کنند و همه به‌صورت جهادی توان مادی و معنوی خویش را به کار گرفته‌اند تا از مردم در مقابل این بیماری محافظت کنند و از انتشار ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

تردیدی نیست که شرکت‌های نفت و گاز مستقر در استان بوشهر برای محافظت از کارکنان خود در مقابله با این بیماری می‌بایست اهتمام بیشتری داشته باشند که ابتلای کارکنان و کارکنان شاغل در خط اول تولید  باعث توقف تولید نفت و گاز کشور و این صنعت حیاتی نشود.

 

یقیناً ابتلای جامعه محلی به ویروس کرونا و ارتباط آنان با جامعه صنعتی ممکن است صنعتگران را نیز درگیر این بیماری کند.

منطق حکم می‌کند مسؤولان صنعت نفت در دو جهت تلاش کنند، هم محافظت از مردم و هم از کارکنان خود.
صرف‌نظر از صحت‌وسقم و واقعی بودن آمار کمک‌های اعلام‌شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه به استان بوشهر،  مردم به‌خصوص در شهرستان‌های جنوبی به‌وضوح این کمک‌ها را لمس نمی‌کنند زیرا تاکنون اقلام بهداشتی قابل‌توجهی بین مردم توزیع نشده است.

پشتیبانی از ایستگاه‌های تب‌سنجی بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها یا خیرین بوده است که حتی خرید دستگاه‌های تب‌سنج برخی از ایستگاه‌ها از کمک‌های مردمی خیرین و شوراها بوده است و نیز برخی از این ایستگاه از تأمین هزینه غذای نیروی داوطلب مردمی، نیروی انتظامی، بسیج و هلال‌احمر که شبانه‌روز در سخت‌ترین شرایط برای کمک به مردم تلاش می‌کنند در سختی بودند و مردم به‌صورت خودجوش آب و غذای این عزیزان را تأمین می‌کنند و حتی برخی این ایستگاه‌ها کانکس یا سایبانی ندارند که محافظ آنان در سرما و گرما باشد.

 

کارگاه‌های تولید ماسک در شهرها و روستاها نیز با کمک‌های مردم و خیرین برای تولید ماسک در تلاش هستند و به‌صورت خودجوش و داوطلبانه و حتی با چرخ‌های خیاطی خانگی و با کمترین امکانات کاری بزرگ و جهادی می‌کنند و سهمی بزرگی در مقابله با کرونا و کمک به مردم را به خود اختصاص داده‌اند و کمک‌های قابل‌توجهی به این کارگاه‌ها نشده است.

حال وقتی صحبت از کمک ۳۰ میلیاردی باشد خیرین و مردم هم ممکن است از کمک کردن روی‌گردان شوند و اگر مردم هم کمک ملموسی نبینند به مسؤولین شهرستان بدگمان شوند و اعتماد آنان نسبت به خدمتگزاران خود در دستگاه‌های اجرایی سلب گردد.

 از طرفی شواهد امر نشان می‌دهد مراکز بهداشتی درمانی کمک‌های قابل‌توجه و قابل‌انتظاری دریافت نکرده‌اند و امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان متولی اصلی بهداشت و درمان استان آب پاکی روی دست مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی ریخت و تنها دریافت کمک ناچیز پنج میلیارد تومانی از پتروشیمی‌ها را تأیید کرد.

 

لازم است مسؤولین سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در این زمینه شفاف‌سازی کنند و فهرست کمک‌های خود را به تفکیک شهرستان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع مقابله با کرونا اعلام کنند تا مردم و افکار عمومی بیشتر به کم و کیف این  کمک‌ها وقوف و آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول