اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزى آموزشى از بهره‌مندی از توانمندی دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى خبر داد.

ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از بهره‌مندی از توانمندی دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در جهت جامع‌تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی انجام مى‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جلسات هیأت اندیشه‌ورزی مخصوص دانش‌آموزان به عنوان مخاطبان اصلی و بهره‌بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می شود؛ در همین راستا باید دانش‌آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به خصوص دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزى آموزشى بیان داشت: ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تألیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم؛ بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری و شکل‌دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می‌کند فرآیندها کامل‌تر شود.

وی افزود: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش‌آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تأثیرگذار، عمیق‌تر، با کیفیت‌تر و متقن‌تر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول