اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض از دست دادن شغل

وزارت کار پرتغال فاش کرد: 31 هزار و 914 شرکت پرتغالی که 552 هزار کارمند دارند، درخواست داده اند تا بتوانند کارگران خود را از کار معلق کنند.

نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض از دست دادن شغل

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پرتغال از 10 هزار مورد در روز شنبه گذشته در حالی که آمار دولتی نشان می‌دهد، بیش از نیم میلیون کارگر پرتغالی در معرض از دست دادن موقتی شغل خود در اثر شیوع این بیماری هستند.

مارتا تمیدو، وزیر بهداشت پرتغال در کنفرانس خبری گفت: «این جنگ، مسابقه دو 100 متر نیست بلکه مسابقه دو ماراتن است.»

پرتغال 10 هزار و 524 مورد ابتلا به ویروس کرونا دارد که 266 نفر از آنها فوت شده اند. مقامات بهداشتی انتظار دارند که شیوع این بیماری در ماه می به پایان برسد.

پرتغال وضعیت اضطراری دولتی را 15 روز تا روز پنج شنبه تمدید کرده است و اقدامات سخت‌گیرانه برای محدود کردن جنبش‌ها به ویژه در زمان تعطیلات عید پاک در نظر گرفته است.

بانک مرکزی این کشور هفته گذشته اعلام کرد: این کشور امسال به رکود باز می‌گردد و تولید ناخالص داخلی آن به 3.7 تا 5.7 درصد در سال 2020 کاهش می یابد. تولید ناخالص داخلی GDP این کشور در سال گذشته 2.2 درصد رشد کرده بود.

وزارت کار این کشور در روز شنبه فاش کرد: 31 هزار و 914 شرکت پرتغالی که بیشتر کسب و کار کوچک و نه چندان بزرگ هستند و 552 هزار کارمند دارند، درخواست داده اند تا بتوانند کارگران خود را از زمان اجرای دوباره این اقدامات در هفته گذشته، از کار معلق کنند.

این اقدامات به شرکت ها اجازه می دهد که به طور موقت مشاغل را متوقف کنند یا ساعات کاری را کاهش دهند، اما اجازه نمی‌دهد که آنها را اخراج یا از کار بیکار کنند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه ، بیشتر این درخواست‌ها توسط صنعت مهمان یاری (صنعت گردشگری)، شرکت های تولید و کسب و کارهای تعمیرات خودرو است.

بانک مرکزی پرتغال اعلام کرد: نرخ بیکاری این کشور از 6.5 درصد در سال 2019 به 10.1 یا 11.7 درصد در سال 2020 خواهد رسید.

بر اساس آمار وزارت کار پرتغال، حدود 321 هزار نفر در ماه مارس بیکار بودند که این رقم در ماه پیش از آن 293 هزار نفر بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول