اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| دانشگاه‌ها فعلا تعطیل ماندند/مدیریت دانشگاه در بازگشت دانشجویان ارشد و دکتری از اردیبهشت

طبق تصمیم کمیته ملی مقابله با کرونا کلاس‌های مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها فعلا تعطیل است و کلاس‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۳۰ فروردین حضوری می‌شود اما پیشنهاد مدیریت دانشگاه در موضوع بازگشت دانشجوها بسته به درس و نظر استاد مطرح است.

فارس من| دانشگاه‌ها فعلا تعطیل ماندند/مدیریت دانشگاه در بازگشت دانشجویان ارشد و دکتری از اردیبهشت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس خواستار «تعطیلی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا» شدند که این کمپین جواب داد و با نظر کمیته ملی مدیریت کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

آخرین اخبار از نحوه فعالیت دانشگاه‌ها، از تعطیلی دانشگاه‌ها کماکان تا ۳۰ فروردین حکایت دارد.

ویدئوی زیر را در این باره ببینید:

*پیش‌بینی مسوولان دانشگاهی از تمدید تعطیلی‌ها حداقل تا پایان فروردین

اغلب دانشگاه‌ها برنامه‌‌های خود را به گونه ای آماده کردند که آموزش مجازی حداقل تا ۳۰ فروردین ماه ادامه داشته باشد که همین برنامه‌ریزی نشان از تقویت احتمال تمدید تعطیلی‌ها تا پایان فروردین ماه را داشت.

برای مثال داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در نخستین روز بعد از تعطیلات نوروزی در جلسه شورای صنفی با مدیران آموزشی، گفت: تعطیلی دانشگاه‌ بر عهده‌ خود دانشگاه نیست و تصمیم گیری آن با کمیته ملی مبارزه با کرونا است که طبق تصمیم کمیته ملی مبارزه با کرونا تا ۲۱ ام فروردین دانشگاه ها تعطیل هستند اما به احتمال بالا این تعطیلی‌ها حداقل تا پایان فروردین ماه تمدید می‌شوند.

دانشگاه‌های دیگر هم مانند دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد کلاس‌های آموزشی تا ۳۰ فروردین ماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دانشجویان تا آن تاریخ نباید به دانشگاه مراجعه نداشته باشند. دانشگاه خواجه نصیر هم اعلام کرد که تمامی کلاس‌های آموزشی تا پایان فروردین ماه ۹۹ به صورت مجازی است.

*وزارت علوم، آموزش عالی را برای تداوم تعطیلی‌ها آماده کرد

در همان روزهای ابتدایی تعطیلی فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها به نظر می‌رسید که دانشگاه‌ها خود را برای تعطیلی طولانی‌تر از چند هفته آماده می‌کنند.

وزارت علوم با تشکیل کارگروهی به نام کارگروهی آموزش الکترونیکی، فعالیت‌های دانشگاه ها در زمینه آموزش الکترونیکی را هدف‌مند کرد و در دستورالعمل‌های متعددی به دانشگاه‌ها اعلام کرد که آموزش الکترونیکی داشته باشند و خود را در آموزش الکترونیکی تقویت کنند.

درباره تمهیدات وزارت علوم برای تداوم تعطیلی‌های اجباری، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: روش برگزاری کلاس‌ها و دیگر امور درسی دانشجویان در شرایط اضطرار فعلی اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. حذف درس یا دروس یا نیم‌سال تحصیلی برای دانشجو بسته به شرایط آموزش الکترونیکی دانشگاه و نظر معاونت آموزشی دانشگاه‌ها، افزایش تعداد غیبت مجاز دانشجویان، برداشته شدن محدودیت ارایه ۱۰ درصد یک از دروس به صورت الکترونیکی و برگزاری جلسه دفاع پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله دانشجویان دکتری به صورت الکترونیکی یا نیمه حضوری از تمهیداتی است که وزارت علوم بسته به شرایط ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا در کشور اندیشیده تا اختیار عمل دانشجو و دانشگاه برای استفاده حداکثری از این شرایط افزایش یافت. 

*دانشگاه‌ها برای دانشجویان کارشناسی تا اطلاع ثانوی تعطیل ماند

در تازه‌ترین خبر از بازگشایی دوباره آموزش‌های حضوری در دانشگاه، حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی (مخصوصا دکترا) که از ۳۰ فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌ فروردین همچنان تعطیل باشند. اینکه برای ۳۰ فروردین به بعد چه می‌شود، در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود.

*پیشنهاد مدیریت بازگشت دانشجویان ارشد و دکترا به دانشگاه‌ها

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا،‌گفت: تصمیمات ستاد برای همه لازم‌الاجرا است و در این باره احتمالا معاوونت آموزشی وزارت علوم دستورالعملی را به دانشگاه‌ها خواهد داد. البته در بازگشت دانشجویات کارشناسی ارشد و دکترا به دانشگاه‌ها پیشنهاد مدیریت بازگشت را داریم تا دانشجویان براساس نیاز و نظر استاد و بسته به درس خود در دانشگاه حاضر شوند و اگر دانشجویی نیاز به حضور ندارد در دانشگاه حاضر نشود که با کنترل حاضرین به مدیریت بیماری هم کمک شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول