اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آمادگی 3000 تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا

معاون کل وزیر بهداشت گفت: حدود 3 هزار تخت بیمارستانی و پیش بیمارستانی با امکانات کامل و مجهز به دستگاه‌های ونتیلاتور و مانیتور مناسب، مهیا شده است.

آمادگی 3000  تخت بیمارستانی  برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی بیماری کرونا در بازدید از مرکز سلامت مجتمع تجاری ایران مال، اظهار کرد: در این مجتمع به همت بنیاد خیریه تات و بانک آینده، حدود سه هزار تخت بیمارستانی و پیش بیمارستانی با امکانات کامل و مجهز به دستگاه‌های ونتیلاتور و مانیتور مناسب، مهیا شده است.

وی افزود: این مرکز در شرایط بحرانی بروز کرونا در کشور ما برای اولین بار طراحی و اجرا شد و پس از آن، کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه به این فکر افتادند که از فضاهای نمایشگاهی‌شان برای این منظور بهره ببرند.

حریرچی بیان کرد: با توجه به امکانات مناسبی که بعد از طرح تحول نظام سلامت در سیستم بیمارستانی کشور ایجاد شده است، استفاده از تمام ظرفیت‌های این مجتمع ضرورتی ندارد؛ گرچه تعداد قابل توجهی از بیماران دانشگاه علوم پزشکی ایران در شرایط بحرانی به این مرکز منتقل شدند و اقدامات اقدامات مناسبی هم از نظر حمایتی و هم از لحاظ درمانی برای آنها انجام شد.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم با رعایت توصیه‌های ارائه شده از لحاظ فاصله گذاری های اجتماعی و نحوه تعامل در خانواده و رعایت نکات بهداشتی، نیاز نداشته باشیم تا از ظرفیت بزرگ امکانات درمانی چه در این مجتمع و چه در بیمارستانها استفاده کنیم، اما به هرحال فراهم کردن چنین زیرساخت‌هایی دلگرمی خوبی برای مدیران بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود تا به پشتوانه آن، در مواقع بحران به مردم خدمت کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در طی یک ماه و اندی که گذشته، شرایطی پیش نیامد تا مانند کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی که ادعای رهبری جهان و عضویت در هفت کشور صنعتی دنیا را دارند، بگوییم که بیماران هفتاد سال به بالا را بستری نمی‌کنیم؛ درحالی که در کشور ما بیماران ٩۴ و ١٠٠ ساله نیز با مراقبت در بخش‌های ویژه بیمارستانی، بهبود پیدا کردند.

 حریرچی با بیان اینکه اصل موضوع، قطع زنجیره انتقال است، ضمن قدردانی از فراهم آوری مرکز سلامت ایران مال، بیان کرد: این مرکز ٣ هزار تخت بیمارستانی دارد و می‌تواند خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایران را پشتیبانی کند تا در مواقع بحران، از تمامی این تخت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول