اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آثار زیانبار تأخیر در ارائه توانبخشی به کودکان کم شنوا

عضو هیأت مدیره انجمن شنوایی شناسی با تأکید بر ارائه خدمات توان‌بخشی و مشاوره‌های تخصصی آنلاین گفت: هرگونه تاخیر در برنامه توان‌بخشی کودکان کم شنوا می‌تواند صدمات غیر قابل جبرانی به زبان، گفتار و همه یادگیری‌های این کودکان به دنبال داشته باشد.

آثار زیانبار تأخیر در ارائه توانبخشی به کودکان کم شنوا

گیتا موللی، عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران  در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره ارائه خدمات توابخشی به کودکان کم شنوا با توجه به وضعیت شیوع کرونا، بیان کرد: ابعاد مالی شیوع کرونا بر حرفه‌های تخصصی از جمله شنوایی شناسی بسیار قابل توجه است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت این ویروس و نوع خدمات رشته شنوایی شناسی به نظر می‌رسد لازم است شنوایی شناسان اجرای برنامه‌های آنلاین و اینترنتی ( از راه دور) را در برنامه کاری خود قرار دهند. بسیاری از امور مشاوره‌ای و تخصصی شنوایی شناسی می‌تواند به صورت آنلاین صورت گیرد و تله- ادیولوژی از سالها قبل در بسیاری از مباحث علمی این رشته جایگاه شناخته شده‌ای داشته است. 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران افزود: کارایی بالای توانبخشی از راه دور برای کودکان و بزرگسالان کم شنوا و ناشنوا در دهه‌های اخیر و در پژوهش‌های بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

موللی یادآورشد: هرگونه تاخیر در برنامه توان‌بخشی کودکان کم شنوا می‌تواند صدمات غیر قابل جبرانی به زبان، گفتار و همه یادگیری های این کودکان به دنبال داشته باشد. 

وی تاکید کرد: با توجه به طولانی شدن مدت قرنطینه به دلیل کرونا و ادامه آن لازم است همه مراکز توان‌بخشی برای ارایه خدمات توان‌بخشی و مشاوره‌های تخصصی آنلاین آمادگی لازم را بدست آورند و ادامه برنامه‌های توان‌بخشی کودکان را به صورت اینترنتی انجام دهند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران تصریح کرد: بسیاری از آموزش‌های تخصصی همکاران می‌تواند به صورت وبینار یا دیگر انواع آموزش‌های آنلاین ادامه داشته باشد و جامعه شنوایی شناسان تغییرات لازم در برنامه‌های روتین خود را در شرایط کرونا  به وجود آورد.

تله-ادیولوژی یا همان شنوایی شناسی از راه دور اکنون چاره ادامه خدمت به جامعه در شرایط کنونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول