اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

نصیرزاده: کرسی خادم دردی از ما دوا نکرد/ مخالف تعطیلی لیگ دسته اول کشتی هستم

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: مخالف برگزاری لیگ برتر بدون لیگ دسته اول هستم، اما اگر ویروس کرونا ادامه داشته باشد، رئیس فدراسیون با برگزاری همزمان دو لیگ مخالفت خواهد کرد.

نصیرزاده: کرسی خادم دردی از ما دوا نکرد/ مخالف تعطیلی لیگ دسته اول کشتی هستم

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص کسب کرسی‌های بین المللی در فدراسیون‌های جهانی و اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: ما باید بتوانیم در آنجا افرادی که در اتحادیه کشتی تأثیر گذارند و حامی منافع ملی‌مان هستند را‌‌‌ داشته باشیم. مشکلی که در فدراسیون جودو پیش آمد اگر نفری تأثیرگذار وجود داشت، پیش نمی‌آمد. هر از چند گاهی کرسی‌ها در فدراسیون‌های جهانی کسب می‌شوند که اینها تأثیرگذاری ندارند. اتحادیه جهانی کشتی 27 عضو هیأت رئیسه دارد، 7 عضو اجرایی دارد که از آن 5 نفر نایب رئیس، یک دبیرکل و یک رئیس هستند و تصمیمات اصلی در آنجا اخذ می‌شود.

وی با اشاره به کرسی که رسول خادم داشت، گفت: صندلی که رسول خادم هم بعد از چندین سال کسب کرد خیلی خوب بود، اما دردی از ما در اتحادیه کشتی دوا نکرد و تاثیرگذاری نداشتیم. چالش روبروی ما رویایی با رژیم اشغالگر صهیونیستی است اگر فرد با نفوذی در هیأت رئیسه داشته باشیم، می‌تواند مشکل را رفع کند. در حال حاضر آقایان سوریان و جدیدی نامزد کسب کرسی در هیأت رئیسه کشتی هستند.

وی افزود: در تمام دنیا لابی گری‌ها برای منافع کشورها کمک می‌کند، چالش‌های به وجود آمده را‌‌‌ حل می‌کنند. در ایران به خاطر برگزاری همزمان مسابقات برای بانوان نمی‌توانیم میزبان مسابقات جهانی بشویم. در سال گذشته مسابقات پرورش اندام در امارات که من هم در این مسابقات به عنوان میهمان حضور داشتم بدون حضور بانوان برگزار شد، زیرا رئیس فدراسیون پرورش اندام امارات نایب رئیس فدراسیون جهانی است و مشکل مشابه‌شان مثل ما را‌‌‌ به راحتی حل کردند. قطعا لابی در این سطح می‌تواند به کسب میزبانی‌ها به ما کمک کند.

مشاور رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: باید وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دستگاه دیپلماسی کشور در یک برنامه مدون بتواند کاندیداهای مدنظرمان در فدراسیون‌های جهانی را‌‌‌ به کرسی بنشانند. فردی را‌‌‌ باید انتخاب کنیم که بتواند با روسای فدراسیون‌های دیگر کشورها ارتباط برقرار کند. به زبان خارجی مسلط باشد، بتواند با وزارت خارجه هماهنگ باشد تا از طریق دستگاه دیپلماسی نظر فدراسیون‌های دیگر کشورها را‌‌‌ جلب کند.

وی در خصوص برگزاری لیگ برتر با تیم و تعطیلی لیگ دسته یک عنوان کرد: بدترین آسیبی که می‌بینیم، برگزار نشدن لیگ دسته اول است. در جلسه با آقای دبیر خاطرنشان کردم که باید در هر شرایطی لیگ دسته اول برگزار شود. با برگزار نشدن لیگ دسته یک انگیزه تیم‌های شهرستانی که پتانسیل حضور در لیگ برتر را‌‌‌ ندارند، از بین می‌رود و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. نظر رئیس فدراسیون این است که با تعویق المپیک 2020 لیگ را‌‌‌ زودتر شروع می‌کنیم و با 10 تیم بدون لیگ دسته اول مسابقات را‌‌‌ از سر می‌گیریم.

نصیرزاده با اشاره به این طرح گفت: من مخالف برگزاری لیگ برتر بدون لیگ دسته اول هستم، اما اگر این ویروس کرونا با شرایطی که پیش می‌رود تا اواخر اردیبهشت ادامه داشته باشد، قطعا رئیس فدراسیون با برگزاری همزمان دو لیگ مخالفت خواهد کرد. در یک جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ با رئیس فدراسیون کشتی در خصوص این موضوع تصمیم گیری می‌کنیم.

وی در خصوص نظارت بر باشگاه‌ها و عملکرد کشتی‌گیران در مقابله با ویروس کرونا گفت: باشگاه‌ها از تصمیم ستاد کرونا پیروی می‌کنند و تمرینات در حال حاضر که لیگ برگزار نمی‌شود، تعطیل است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول