اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

درخواست دعا برای رهایی از ویروس کرونا در فیلیپین/ در خانه، خدا را بخوانید

سرپرست امور اسقف‌نشین مانیل از مؤمنان کاتولیک خواست «هفته مقدس» امسال را به خاطر شیوع ویروس کرونا با ایمان مستحکم‌تری گرامی دارند.

درخواست دعا برای رهایی از ویروس کرونا در فیلیپین/ در خانه، خدا را بخوانید

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ اسقف برودریک پابیلیو سرپرست امور اسقف‌نشین مانیل در فیلیپین دستورالعمل کشیشی خود از پیروان کاتولیک این کشور خواست برای هفته مقدس امسال اهمیتی مضاعف قائل شوند.

وی افزود: امسال به خاطر چالشی که به خاطر بیماری کرونا با آن روبرو هستیم، هفته مقدس را بر اساس آداب و رسوم مرسوم انجام نمی‌دهیم، اما هفته مقدس هنوز هفته مقدس محسوب شده و آن را با بارقه امید عمیق‌تری انجام می‌دهیم.

پابیلیو اظهار داشت: ایمان مسیحیت در کشور در شیوه سنتی آن با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است که تجلیات بیرونی آن، ایمان شخصی است و اگر مراقبت نکنیم مشکلات رخ داده در تجلیات دینی می‌تواند، ایمان ما به مسیحیت را در محاق قرار دهد. هفته مقدس از ما گرفته نشده است، تنها آن را به طریق دیگری همراه با امید گرامی می‌داریم و آن به طریقی دیگر معنی‌دار است.

خطاب به مسیحیان: بهتر است کتاب مقدس را از اول تا آخر در خانه بخوانید

وی با اشاره به اینکه کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین (CBCP‌) اقدامات عمومی هفته مقدس در مراسم یکشنبه پالم (یکشنبه نخل) به خاطر قرنطینه و مبارزه با ویروس کوید ۱۹ لغو شده است، ادامه داد: مؤمنان هنوز می‌توانند خداوند را از طریق نیایش و گوش فرا دادن به فرمان‌هایش حاضر دانسته و از او بخواهند در خانه‌ها و زندگی آنان حلول کند.

سرپرست امور اسقف‌نشین مانیل گفت: می‌توانیم زمان بگذاریم، روایات را درک کرده و در آن‌ها تأمل کنیم، روایاتی پیرامون رنج‌هایی که بخاطر خداوند تحمل کرد. بگذارید در مورد چنین عشق عظیمی که آماده کمک به ماست مراقبه کنیم و از آنجایی که پیروان نمی‌توانند به نیایش دست جمعی روی آورند، بهتر است کتاب مقدس را از اول تا آخر در خانه بخوانند.

وی افزود: ما باید با وقایع و داستان زندگی عیسی مسیح (ع) آشنا شویم، زیرا ما تنها با بخش‌هایی از زندگی او آشنا هستیم. لذا باید به این اقدام روی آوریم و کتاب مقدس را به خوبی بخوانیم.

به گزارش فارس، از روز یکشنبه ۵ آوریل تا شنبه ۱۱ آوریل هفته مقدس یا هفته آخر عمر حضرت مسیح (ع) برای مسیحیان است. (هفته آخر روزه بزرگ) و در این هفته که از یکشنبه به عنوان «یکشنبه نخل» و یادآور استقبال مردم اورشلیم از حضرت عیسی(ع) است. گردهمایی‌های مفصلی در کلیساها انجام می‌شده و باقی ایام هفته نیز هریک به مناسبتی گرامی داشته و روز جمعه به عنوان «جمعه خوب» مردم در کلیسا جمع می‌شدند و نهایتاً در یکشنبه بعد از هفته مقدس مردم بهعنوان «عید پاک» جشن و سرور داشته‌اند. اما به خاطر شیوع ویروس کرونا در فیلیپین، همه این تجمعات لغو شده است و به جای آن برخی کلیساها آئین‌های مخصوص این ایام را به صورت آنلاین برای مردم پخش می‌کنند تا مردم در منازل این اعمال را انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول