اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

رکورد تسهیلات اشتغال در کمیته امداد زده شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: رکورد پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد به مبلغ 4650 میلیارد تومان در سال 98، زده شد.

رکورد تسهیلات اشتغال در کمیته امداد زده شد

حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برنامه اصلی کمیته امداد برای کاهش فقر موضوع توانمندسازی و خودکفا کردن خانواده‌های تحت پوشش است.

وی بیان داشت: کمیته امداد دو راهبرد اصلی را در سال 98 پیگیری کرد که نظام راهبری شغلی و هدایت شغلی بوده است. در نظام راهبری شغلی الگوی کارآفرین محوری را برای ایجاد اشتغال انجام داده‌ایم که از کارآفرینان حرفه‌ای کشور دعوت به عمل آمد و محو راشتغال برای خانواده‌های محروم را بر عهده گرفتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت:در این راستا در سال 98 حدود 1500 کارآفرین حرفه‌ای کشور طرح‌های خود را در این خصوص ارائه کردند که 30 درصد این طرح‌ها اجرایی شد و مابقی آن در سال 99 به سرانجام می‌رسد.

عبدالملکی ادامه داد:‌نظام هدایت شغلی نیز کارشناس محور است و در زمینه ایجاد شغل برای مددجویان فعالیت می‌کند که تاکنون 1700 نفر از کارشناسان کمیته امداد در کل کشور سازماندهی شدند و به اعضای خانواده کمیته مشاوره شغلی ارائه می‌دهند و یا آنها را به سمت آموزش‌های فنی یا حرفه‌ای هدایت می‌کنند. اگر نیازمند تسهیلات نیز باشند این تسهیلات به آنها ارائه خواهد شد.

وی گفت: نظام هدایت شغلی تا زمانیکه مددجو دارای یک شغل پایدار باشد و منجر به خودکفایی شود، ادامه دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد:‌در سال 98 نیز موضوع ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد و 350 اقدام دانش‌بنیان توسط کمیته امداد شکل گرفت که شامل برگزاری رویدادهای استارت آپ، ثبت اختراع و ایده و انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و فناوری بوده است.

عبدالملکی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که در سال 99 بتوانیم 200 هزار فرصت شغلی را در کشور برای مددجویان کمیته امداد سازماندهی کنیم که این اقدام ازطریق راهبران شغلی و همینطور کارشناسان شغلی کمیته اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: بازاریابی اینترنتی محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد و توسعه شبکه فروش این محصولات در فروشگاه‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره میزان تسهیلات در سال آینده برای ایجاد شغل گفت: سال گذشته 4 هزار و 650 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که تقریبا رکورد تسهیلات اشتغال در کمیته امداد زده شد و به دنبال آن هستیم با افزایش 30 درصدی این مبلغ در سال 99 رکورد جدیدی را ثبت کنیم و 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شود.

عبدالملکی یادآور شد: این تسهیلات از سه منبع اصلی که بخشی از آن منابع تبصره 16 قانون بودجه سال 99 است، و بر اساس آن شبکه بانکی 4900 میلیارد تومان تسهیلات باید پرداخت کند، 600 میلیارد تومان از محل قانون توسعه اشتغال پایدار روستائیان و عشایر است و حدود 700 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد از جمله صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول