اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تداوم جریان آموزشی با بهره‌گیری از فضای مجازی، تولید و توزیع محتوای الکترونیکی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر تداوم جریان آموزشی با بهره‌گیری از فضای مجازی، تولید و توزیع محتوای الکترونیکی تاکید کرد.

تداوم جریان آموزشی با بهره‌گیری از فضای مجازی، تولید و توزیع محتوای الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز با تبریک سال جدید و عید نوروز و اعیاد شعبانیه، در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از اهتمام مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تابعه استان، فرهنگیان و کلیه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت استان در پیگیری برنامه‌های ابلاغی به خصوص، جهاد علمی معلمان تلاشگر در استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان در هنگام تعطیلی مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و پیگیری امور آموزشی تشکر کرد .

وی با اشاره به شرایط سال تحصیلی جاری، به خصوص تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اقدامات انجام شده در سطح استان از جمله تهیه و تولید محتوای آموزشی توسط معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه استان با همراهی گروه‌های آموزشی و تعدادی از معلمان مجرب و همچنین ابتکار و خلاقیت مدیران مدارس و معلمان و تعامل و ارتباط آنان با دانش‌آموزان و خانواده‌ها به منظور پیشبرد امور آموزشی را رضایت بخش دانست و بر پیگیری و تداوم این روند تاکید کرد.

وی عزم آموزش و پرورش را برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان، جدی دانست و با اشاره به اقدامات صورت گرفته تا‌کنون در سطح کشور، استان، شهرستان‌ها و به خصوص مدارس، به تشریح اهداف و برنامه‌های ابلاغی پرداخت و گفت: این موضوع در دستور پیگیری قرار دارد و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به  ضرورت استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های مختلف از جمله تهیه و تولید محتوای آموزشی و تکثیر و توزیع آن بین دانش‌آموزان و استفاده از فضای مجازی و ارتباط و تعامل معلمان با دانش‌آموزان و خانواده پرداخت و گفت: برنامه‌های درسی و آموزشی دانش‌آموزان باید با همان گذشته و قبل از عید پیگیری شود.

قربانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تعیین نقش‌ها و وظایف از سوی وزارت آموزش و پرورش وتشکیل کمیته های استانی، شهرستان و مدارس، خوستار پیگیری اقدامات بر اساس شرح وظایف ابلاغی شد و گفت: در همین راستا تیم‌های نظارتی استان و شهرستان، برنامه‌ها را رصد و ارزیابی لازم صورت خواهد گرفت.

معلمان تلاشگر استان نیز می‌توانند در راستای جهش علم و تولید نقش موثری ایفا نمایند

وی همچنین در ویدئو کنفرانس اعضای کمیته استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به نامگذاری سال 1399 به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ضرورت برنامه‌ریزی از سوی مدیران و مسوولان برای تحقق این مهم، رسالت آموزش و پرورش، برای حرکت در مسیر تحقق این شعار، را فرهنگ‌سازی و آگاه سازی عنوان کرد و گفت: معلمان تلاشگر استان نیز می‌توانند در راستای جهش علم و تولید نقش موثری ایفا نمایند.

وی رشد شاخص‌های عملکردی استان در بخش علمی از جمله حضور موفق دانش‌آموزان در مسابقات، جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تولیدی کردن هنرستان‌های فنی و حرفه ای، می‌شود در راستای جهش تولید، قدم کوچکی برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر پیگیری برنامه‌های پروژه مهر از هم‌اکنون در سطح شهرستان‌ها، مناطق و مدارس تاکید کرد و گفت: علاوه بر اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در سه ماهه پایانی سال تحصیلی، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیز باید در دستور کار شهرستان‌ها و مناطق قرار گیرد و تعطیلی مدارس نباید باعث شود که این برنامه‌ها به حاشیه برود.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به  ضرورت استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های مختلف از جمله تهیه و تولید محتوای آموزشی و تکثیر و توزیع آن بین دانش‌آموزان و استفاده از فضای مجازی و ارتباط و تعامل معلمان با دانش‌آموزان و خانواده پرداخت و گفت: برنامه‌های درسی و آموزشی دانش آموزان باید با همان گذشته و قبل از عید پیگیری شود.

وی هم چنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تعیین نقش‌ها و وظایف از سوی وزارت آموزش و پرورش وتشکیل کمیته‌های استانی، شهرستان و مدارس، خوستار پیگیری اقدامات بر اساس شرح وظایف ابلاغی شد و گفت: در همین راستا تیم‌های نظارتی استان و شهرستان، برنامه‌ها را رصد و ارزیابی لازم صورت خواهد گرفت.

بهبود شاخص‌های عملکردی از سیاست‌های کاری سال جدید

قربانی بهبود شاخص‌های عملکردی و پیگیری برنامه‌های آموزشی، پرورشی ، تربیت بدنی و غیره را از سیاست‌های کاری سال جدید عنوان کرد و با اشاره به وضعیت مطلوب و قابل قبول آموزش و پرورش کردستان در اکثر شاخص‌های عملکردی، گفت: باید تلاش شود، ضمن حفظ موفقیت‌های کسب، شاخص‌ها بهبود داشته باشد.

در ادامه این نشست معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز به تشریح برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت در ابتدای سال جاری پرداخت و از راهیابی 98 نفر از دانش آموزان استان به مرحله دوم المپیاد های علمی خبر داد و با تاکید بر برنامه‌ریزی برای موفقیت این دانش‌آموزان، گفت: از طریق استان نیز دوره‌های مجازی با حضور اساتید کشوری برای آنان برگزار می‌شود.

وی برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی به صورت مجازی، در اردیبهشت ماه 99 را از دیگر اقدامات این معاونت برای دانش‌آموزان دوره متوسطه عنوان کرد و خواستار اطلاع‌رسانی در خصوص ثبت نام المپیاد نانو و زیست فناوری شد و گفت: شناسایی و تشویق معلمان فعال در عرصه تدریس فضای مجازی دیگر اقدام این معاونت است که شهرستان‌ها و مناطق در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

پاسخگویی به سوالات درسی دانش‌آموزان نیازمند ایجاد یک مرکز پاسخگویی

معاون آموزش ابتدایی استان نیز به تشریح برنامه‌های این معاونت برای استمرار فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از روند آموزش مجازی و تداوم جریان یادگیری و تعیین تکالیف مهارت محور و بازخورد آن توسط معلمان به دانش‌آموزان شد.

صدیقه عبدالهی بهره گیری از همکاری راهبران آموزشی و تربیتی به خصوص برای آموزش دانش آموزان مناطق روستایی، تکثیر و توزیع محتوای آموزشی برای دانش آموزانی که به شبکه آموزش دسترسی ندارند، تهیه بسته‌های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه را از دیگر برنامه های این معاونت بر شمرد و گفت: باید یک مرکز پاسخگویی تخصصی با حضور سرگروه‌های درسی جهت پاسخ به سئوالات دانش‌آموزان ایجاد شود تا به صورت تلفنی به سئوالات آنان جواب داده شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه نشست، گزارشی از پرداخت‌های سال 98 و همچنین برنامه‌های در دست اقدام این معاونت ارائه کرد و با اشاره به ثبت نام کتب درسی، از مدیران مدارس خواست بر اساس دستورالعمل ابلاغی به صورت تجمعی نسبت به ثبت نام و خرید کتب درسی دانش آموزان اقدام نمایند.

وی تعطیلی مدارس را بهترین فرصت برای بررسی وضعیت و رفع مشکلات فضاهای آموزشی دانست و با اشاره به پیش بینی بارش‌های خوب بهاره به خصوص در اردیبهشت ماه 99، از مدیران مدارس خواست در هنگام بارندگی نسبت به سرکشی و بررسی وضعیت ساختمان از نظر هدایت باران آب در پشت بام، محوطه و غیره اقدام نمایند.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان نیز به طرح دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تداوم جریان آموزش پرداختند و پیرامون موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول