اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مبارزه با ملخ صحرایی در 8500 هکتار از اراضی قیر و کارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: پایش و مبارزه با ملخ صحرایی، در بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و قابل‌کشت قیروکارزین انجام شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در 8500 هکتار از اراضی قیر و کارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده ۲۱۲ هکتار از اراضی پایش شده نیاز به مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی بالغ را داشته که به‌خوبی اقدامات لازم انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه سم‌پاشی‌ها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان مناطق آلوده انجام‌شده افزود: بیش از ۲۰۰ لیتر سم دلتامترین موردنیاز تهیه و برای مبارزه به‌صورت رایگان در اختیار اکیپ‌های سم‌پاشی قرار گرفت که با نظارت کارشناسان استفاده شد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: چهار منطقه حاجی‌آباد، دشتک سیاه، رودخانه باز و زاخرویه این شهرستان در پنج مرحله از ملخ‌های مهاجم پاک‌سازی‌شده و با بررسی‌های انجام‌شده مبارزه موفقیت‌آمیز بوده است.

همتی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از آخرین مرحله مبارزه با ملخ صحرایی ریزش جدیدی در قیروکارزین گزارش نشده است، افزود: مناطق مستعد احتمالی برای ظهور پوره‌های ملخ ازجمله حاشیه رودخانه و اراضی با خاک‌های بافت سبک به‌طور مستمر رصد می‌شود.

وی بابیان اینکه در این هجوم خسارتی به اراضی زراعی و باغی شهرستان وارد نشده اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های منسجم ابلاغی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت حفظ نباتات مبارزه علیه آفت به‌خوبی انجام‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ابراز کرد: به دستور فرماندار شهرستان تمامی توان نیروی انسانی، ادوات سم‌پاشی و امکانات خودرویی سبک و سنگین دستگاه‌های دولتی برای مبارزه با هجوم گسترده احتمالی ملخ صحرایی در آماده‌باش کامل قرارگرفته است.

همتی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ردیابی ملخ صحرایی به‌صورت ویژه در نقاط حساس شهرستان رصد و در صورت مشاهده هرگونه نُرم غیرعادی از ملخ سریعاً اطلاع‌رسانی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که هیچ محصول زراعی یا باغی از خطر هجوم و خسارت ملخ صحرایی مصون نیست تصریح کرد: کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغات خود حداقل در دو نوبت صبح و عصر اقدام کنند و شهروندان قیروکارزینی در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته یا به نزدیک‌ترین مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

گفتنی است قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع‌شده است.

انتهای پیام/۹۸۳۱۱۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول