اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۴۵۵ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۷ فروردین، ۴۵۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۴۵۵ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۴۵۵ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۱۶ نفر، شیروان ۴۷ نفر، فاروج ۲۳ نفر، مانه و سملقان ۳۱ نفر، جاجرم ۲۰ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۸ نفر و اسفراین ۸۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۲۹۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۵۸۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۴۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی بابیان اینکه قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است، افزود: شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت و ترددهای غیرضروری در معابر و بین شهرها ضروری است.

وی با اشاره به غربالگری ۸۰۷ هزار و ۶۳۶ نفر در استان گفت: غربالگری بیش از ۹۱ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول