اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ارتش سودان خبر روزنامه سعودی درباره کودتای نظامی را تکذیب کرد

ارتش سودان اخبار منتشر شده در روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» درباره کودتای نظامی در سودان توسط عناصر وابسته به «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق این کشور را تکذیب کرد.

ارتش سودان خبر روزنامه سعودی درباره کودتای نظامی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با نخستین سالروز آغاز تحصن مردمی در اطراف فرماندهی کل سودان (۶ آوریل) به منظور درخواست عزل «عمر البشیر»، هر گونه تحرکات برای کودتای نظامی در این کشور را تکذیب کرد.

سرتیپ«عامر محمدالحسن» سخنگوی نیروهای مسلح سودان گفت که «هیچ نشانه‌ای از کودتا نیست و هیچ بازداشتی هم در کار نبوده و نیروهای مسلح در حال فعالیت عادی خود هستند».

الحسن در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که همه نیروها در حال حاضر تمام توان خود را برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

روزنامه سعودی الشرق الأوسط در خبری به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه سودانی از وجود تحرکات عناصر وابسته به عمر البشیر برای اجرای کودتای نظامی و بازگردان البشیر به قدرت خبر داده بود.

این روزنامه همچنین نوشت که «مسئولان سودان تدابیر احتیاطی اعم از لغو مرخصی افسران و نظامیان، اجرای بازداشت‌ها و حراست شدید برخی امکان استراتژیک و شخصیت‌های مهم اتخاذ کرده‌اند».

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (اذر- دی 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهرات‌کنندگان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند. سرانجام حکومت وی ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ (۲۲ فروردین سال جاری) با دخالت ارتش سرنگون شد و یک شورای نظامی مورد حمایت عربستان سعودی روی کار آمد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول