اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توطئه خارجی برای فراری دادن تروریست‌های زندانی در عراق؛ این بار به بهانه کرونا

طرفهای خارجی حامی تروریستها قصد دارند عناصر تروریستی را از زندان الحوت در استان ذی قار عراق فراری دهند و برای همین مسئله، ویروس کرونا را دستاویز قرار داده‌اند.

توطئه خارجی برای فراری دادن تروریست‌های زندانی در عراق؛ این بار به بهانه کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبد الأمیر الدبی» نماینده استان «ذی قار» در پارلمان عراق از اقدامات مشکوک طرف‌های خارجی در این استان خبر داد.

الدبی به وبگاه خیبری شبکه العهد عراق گفت که برخی از «طرف‌های خارجی در پس گسترش هرج‌ومرج هستند تا ویروس کرونا را در استان [ذی قار] گسترش دهند».

وی تأکید کرد: «کسانی که موفق نشدند تروریستها را از زندان الحوت فراری بدهند، این بار تلاش می‌کنند که به بهانه شیوع ویروس در داخل استان، آنان را از زندان خارج کنند».

این نماینده عراقی خبر داد که برخی از طرفهای داخلی خارجی در پسِ نقض قانون منع آمدوشد در ذی قار قرار دارند. دولت عراق این قانون را برای کنترل شیوع کرونا در استان، اجرایی کرده است.

در زندانهای عراق بیش از ۱۸ هزار تروریست، زندانی هستند که گهگاهی، طرفهای حامی آنان، به بهانه‌های واهی از دولت مرکزی عراق می‌خواهند آنان را آزاد کنند.

«محمد اللکاش» از نمایندگان پیشین پارلمان عراق هم روز گذشته نسبت به تلاش برخی از «مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، برخی نهادها و کانالهای اجاره‌ای برای ایجاد هرج‌ومرج در عراق» انتقاد کرد.

اللکاش خطاب به برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز گفت: «پیش از آنکه از نخست وزیر بخواهی که برخی از این افراد (تروریستها) را عفو کند، بهتر است، حکم اعدامشان را تأیید کنی».

پایگاه خبری المعلومه در واکنش به این درخواستها تأکید کرد، در زندانها و بازداشتگاههای عراق، «هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونایی حضور ندارد. کشورهای بزرگ دیگری مانند آمریکا وجود دارد که هزاران برابر عراق در آن مبتلا حضور دارند ولی با این وجود، حتی یک نفر را آزاد نکرده است».

مسئله فراری دادن عناصر تروریستی به ویژه عناصر داعش از زندان الحوت تازگی ندارد؛ چرا که پیش از این نیز، حامیان تروریستها در عراق، قصد داشتند این کار را انجام دهند ولی ناکام ماندند.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق ۱۳ آذر ۱۳۹۸ خبر داد که عناصر داعش قصد داشتند همرزمان خود را از زندان الحوت آزاد کنند که موفق نشدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول