اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی در پی درگذشت پدر شهیدان فهمیده

سازمان بسیج دانش‌آموزی در پیامی، درگذشت پدر شهیدان فهمیده را تسیت گفت.

بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی در پی درگذشت پدر شهیدان فهمیده

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در بیانیه سازمان بسیج دانش‌آموزی در پی درگذشت پدر شهیدان فهمیده آمده است: شهادت، مرگ سرخ و مقدسی است که انسان آزاده با شناخت کامل آن را در راه عقیده‌ای مقدس انتخاب می‌کند. شهادت به معنای از بین رفتن وجود نیست بلکه به طرف مقصود عالی خود پرواز کردن است. زندگی و مرگ به معنای آمدن از خدا و رفتن به سوی خداست. حضرت علی می‌فرمایند: (جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر دوستان خاص خود گشوده است و آن لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن اوست، هرکس آن را از روی بی اعتنایی نه به طور عمد ترک کند، خدا لباس ذلت و خواری بر اندام او می‌پوشاند و وبال از هرسو او را احاطه می‌کند)

در حقیقت شهید کسی است که در راه خدا جان خود را قربانی می‌کند و از این طریق به نهایت کمال و سعادت رسیده، نزد خدا نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. چرا که شرف هر عاشقی به قدر شرف معشوق اوست، معشوق هرچه لطیف‌تر و ظریف‌تر و شریف جوهرتر، عاشق او عزیزتر. 

بنابراین شهید عاشقی است که معشوق و هدفش خداست و در هستی ارزشمندتر از حق تعالی وجود ندارد و این خود بیانگر شرف و عزت والای شهید است. شهید پیش از کشته شدنش به دلیل مبارزه با دشمن درون و برون، به نوعی معرفت و شهود و عشق مضاعفی دست می‌یابد که این خود باعث ایثار بهترین و با ارزشترین سرمایه‌اش یعنی جان او می‌گردد و چنان سرعتی در پرواز به کوی دوست پیدا می‌کند که نمی‌توان آن را با حرکت باد یا پرواز هیچ پرنده‌ای مقایسه کرد.

آنان بال‌های پروازشان را با رهایی از انواع خودی سبک کرده و با شکستن زندان طبیعت و گذشتن از ظواهر، نقش‌ها و صورت‌های زودگذر به سوی بارگاه قدسی و کبریایی پر می‌گشایند. اما جایگاه والدین که شهید را تربیت می‌کند بسی بالاتر است به سبب آنکه  آگاهانه فقدان و دوری فرزند خود را انتخاب می‌کند و از جگر گوشه خود می‌گذرد زیرا برای او مسأله بودن یا نبودن نیست، بلکه به مسأله فنای عاشقانه از عمق وجود اعتقاد دارد و کاملا درک کرده است که حیات آدمی با مرگ گسسته نمی‌شود و برای عاشقان کوی دوست چیزی  جز شیرینی، شادی و سرور نیست و در نظر آنها شهید نه یک پایان تلخ بلکه یک آغاز شیرین دارد؛ شروع آغازهای مبارک.

به یقین تربیت دهندگان شهید یه جایی رسیده‌اند که غیر از خدا هیچ نبینند؛ کسی تا خدا را مشاهده نکند، نمی‌تواند به چنین کاری دست بزند. آنان یقین دارند که شهادت بهترین تجارت و سودمندترین آن است؛ زیرا که می‌دانند شهیدش با این سفرش به اعلی علیین خواهد رفت و در آنجا تاج و سریر و مهتری کسب خواهد کرد، پس جان می‌دهد و در عوض گوهر فراوانی به دست خواهد آورد. به قول مولانا:

چونک ز آسمان رسد تاج و سریر و مهتری/ به که سفر کنی دلا، رخت به آسمان بری/ سرمه دهی بصر بری، سخت خوش است تاجری/ سر که دهی شکربری، شبه دهی گهر بری   

آری مربیان شهدا که والدین آنان باشد به فرزندان خویش آموختند که «إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ...»، همانا خداوند جان و مال مؤمنان را به بهای بهشت خریده است. دیه جانی که شهید در راه خدا نثار می کند دیدار جمال حضرت حق تعالی است؛ و اکنون ای پدر که فرزندانتان را در راه خدا تقدیم کرده اید با سرور شهدا امام حسین(ع) و شهدای کربلا محشور می‌شوید و چه معامله‌ای می‌توانست از این بهتر باشد. به یقین این سود نتیجه معرفتی است که با عشق آن را در یافته بودید پس خوشا به حالت که  زندگی و آخرت خویش را تضمین نمودی.

در گذشت مرحوم «حاج حمد تقی فهمیده» پدر شهید بزرگوار«محمد حسین فهمیده»، پدر آن رهبر سیزده ساله کشور عزیزمان ایران موجب تأثر و تألم فراوان گردید. این اسوه ایثار و صبر، با تمسک به حبل‌الله و ارادت و پیروی عملی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فرزندانی صالح و غیور را پرورش داد که در میدان دفاع از انقلاب و ایران اسلامی، سلحشورانه حاضر شدند و با شهادت به دیدار «وجه‌الله» نایل شدند.

سازمان بسیج دانش آموزی ضمن تسلیت این مصیبت وارده را به خانواده محترم آن پدر بزرگوار، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت می دارد. امید است روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول