اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

وزارت بهداشت در کشورهای عربی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشورها خبر می‌دهد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای عربی با ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا تدابیر مقابله با شیوع این بیماری را تشدید کردند.

عربستان

عربستان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 2385 نفر خبر داد و گفت از این میان تاکنون 488 نفر بهبود یافتند.

شاه سعودی هم دستور داده است برای نخستین بار جلسه هیئت دولت که قرار است روز دوشنبه برگزار شود به شکل ویدئو کنفرانسی باشد.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که با ثبت سه مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان تا امروز یکشنبه به 19 نفر رسیده و آمار فوتی‌ها همان دو نفر قبل مانده است.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب از ثبت هفت مورد جدید فوتی از میان مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد تا شمار کل جان باختگان بر اثر این بیماری به ۶۶ نفر در مغرب رسیده باشد با ثبت ۴۱ مورد دیگر ابتلا به کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان به ۹۶۰ نفر رسیده است.

مغرب از ۲۰ مارس گذشته با اعلام وضعیت اضطراری در این کشور شهروندان را از خروج از خانه‌هایشان منع کرده است مگر اینکه مجوزی برای رفتن به سر کار یا خرید مایحتاج خود داشته باشند.

دولت مغرب تا ۲۰ آوریل این وضعیت را تمدید کرده و کمک‌های مالی در اختیار خانواده‌های فقیر و متضرر از وضعیت قرنطینه حاکم بر کشور ارائه داده است.

الجزائر

صدها الجزائری مقیم ترکیه هم به دلیل وضعیت شیوع کرونا در حال بازگشت به کشورشان هستند الجزائر تاکنون ۱۵۲ فوتی و ۱۳۲۰ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

عمان

وزارت بهداشت عمان هم امروز یکشنبه از افزایش شمار جان‌باختگان از میان مبتلایان به کرونا به دو نفر و ثبت ۲۱ مورد جدید ابتلا خبر داده تا درمجموع شمار کل مبتلایان به ۲۹۸ مورد رسیده باشد.

وزارت بهداشت عمان از مردم این کشور خواسته جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و به مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

پلیس عمان از هواپیماهای کنترل از راه دور برای توصیه به افراد برای دور شدن از خطر تجمعات در اماکن عمومی استفاده می کند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان از ثبت هفت مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و یک مورد دیگر فوتی خبر داد. و گفت شمار کل مبتلایان به ۵۲۷ مورد و شمار فوتی‌ها به ۱۸ نفر رسیده است.

در همین حال بالاخره قضیه بازگشت لبنانی‌های مقیم خارج که به قضیه‌ای جنجالی در داخل نظام این کشور تبدیل شده بود حل و فصل شد و از امروز مهاجران لبنانی به کشورشان بازمی‌گردند. قرار است امروز سه فروند هواپیما از ریاض، ابوظبی و نیجریه ۳۶۰ لبنانی را به کشورشان بازگردانند. و ۶۸۰ اتاق در هتل های لبنان برای قرنطینه کردن آنها آماده شده است.

وزارت کشور لبنان هم تردد خودروها، کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها را در شهرهای لبنان از فردا دوشنبه محدود می‌کند.
 

سودان جنوبی

سودان جنوبی از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که مربوط به زنی است که از هلند برگشته بود.

کویت

وزارت بهداشت کویت هم از ثبت ۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل مبتلایان تا ظهر امروز ۵۵۶ نفر اعلام کرد.

فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین از ثبت ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۲۲۶ نفر خبر داد.

منطقه کردستان عراق از ثبت ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اربیل خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان در منطقه کردستان عراق به ۲۳۲ نفر رسیده است.

مصر

وزیر اطلاع رسانی مصر نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای آتی ابراز نگرانی کرد و گفت که آمار پیش رو فراتر از ظرفیت بخش درمان ماست.

او تاکید کرد که ممنوعیت تردد و تدابیر پیشگیرانه شدیدتر می شود.

وزارت بهداشت مصر از شناسایی ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز یکشنبه به ۱۰۷۰ نفر رسیده است و با فوت پنج دیگر از مبتلایان شمار شمار فوتی‌ها به ۷۱ نفر رسیده است.

اردن

اردن از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۴۵ مورد تا شامگاه یکشنبه خبر داد است.

تونس

تونس شمار کل مبتلایان را تا شنبه شب ۵۵۳ نفر اعلام کرده است.

امارات

وزارت بهداشت امارات شمار کل مبتلایان را تا یکشنبه شب ۱۷۹۸  نفر و شمار فوتی‌ها را ۹ نفر اعلام کرده است.

عراق

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تاکنون ۸۷۸ نفر خوانده و گفته که از این میان ۴۵ نفر فوت کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول