اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با مهیا شدن شرایط و امکانات تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در بجنورد، این اقدامات از روز گذشته در استان آغاز شد.

آغاز تغسیل متوفیان ناشی از کرونا در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آغاز تغسیل متوفیان ناشی از بیماری کرونا در خراسان شمالی اظهار کرد: پس از استفتا مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد، به جد پیگیر این مسئله در جلسات استانی بودم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در استفتا مقام معظم رهبری به‌صراحت قیدشده است که به‌مجرد ابتلای فرد به این بیماری موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود، بنابراین با پیش‌قدم شدن تعدادی از روحانیون غسل اموات کرونایی در بجنورد انجام می‌شود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط طلاب داوطلب تصریح کرد: یک واحد مسکونی جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در اختیار طلاب جهادی قرارگرفته است تا تعویض البسه و نکات اولیه بهداشتی را در آن انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: پیش‌قدم شدن روحانیون در این مسیر قطعاً منجر به کاهش هراس غسال‌ها خواهد شد، به‌طوری که پس‌ازاین اعلام آمادگی چند تن از غسال‌ها در کنار طلاب کار تغسیل اموات را انجام می‌دهند.

خادمی در انتها با تأکید بر حضور روحانیون در تمامی شئون زندگی مردم گفت: امیدواریم باهمت جمعی آسیب‌های کرونا به حداقل برسد و شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس باشیم.

رایزنی برای انجام غسل اموات اهل تسنن در استان

ولی‌الله حیاتی در جلسه ظهر امروز ستاد استانی مقابل با کرونا نیز اظهار کرد: از روز گذشته اموات کرونایی در غسالخانه بجنورد غسل داده می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: پس از پیگیری‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و اعلام آمادگی تعدادی از طلاب جهادی اموات کرونایی غسل داده خواهند شد.

حیاتی تصریح کرد: غسل اموات با توجه به پروتکل‌های دانشگاه علوم‌پزشکی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: با علمای اهل سنت نیز رایزنی‌های لازم جهت انجام و غسل اموات کرونایی انجام‌شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۴۵۵ بیمار مبتلابه ویروس کرونا شناسایی‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول