اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جزئیات خسارت طوفان و رانش زمین در مراوه‌تپه/ تدبیر مسوولان برای اسکان موقت روستائیان

طوفان و رانش زمین 25 واحد مسکونی در روستای «سعدآباد» شهرستان مراوه‌تپه را به طور کامل تخریب کرد، واحدهایی که باوجود هشدارهای کارشناسی در نقاط پرخطر و غیرقابل سکونت احداث و در پی بارش‌های بهاری بر سر مردم آوار شدند.

جزئیات خسارت طوفان و رانش زمین در مراوه‌تپه/ تدبیر مسوولان برای اسکان موقت روستائیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بارش‌های بهاری یازدهم فروردین امسال به 25 واحد مسکونی روستای «سعدآباد» در شهرستان مراوه‌تپه خسارت وارد کرد به طوری که تمامی این واحدها کاملا تخریب شدند، خانه‌های مردم در نقاط پرخطر و غیرقابل‌ سکونت ایجاد شده بود و در پی این حادثه مسوولان استان گلستان برای اسکان موقت روستائیان در نقطه‌ای امن به خط شدند، شرایطی که نشان می‌دهد نقاط پرخطر قبل از بروز خسارات مرگبار و غیرقابل جبران، نیازمند راهکارهای اساسی است.

* آغاز فعالیت عمرانی و تعریض مسیر جاده‌ای

فرماندار مراوه‌تپه در خصوص خسارت باران در نقاط مختلف این شهرستان گفت: در محله «سعدآباد» منازل مسکونی 25 خانواده خسارت صددرصدی وارد شد و ما باید برای اسکان مردم در مکانی امن تدبیر کنیم که این مهم در دستور کار است.

امانگلدی ضمیر با اشاره به اینکه طوفان و رانش زمین خسارت جانی بر جای نگذاشته است از تخریب صددرصدی جاده و سکونتگاه‌های روستای «سعدآباد» خبر داد.

وی افزود: جاده جایگزین برای روستائیان این منطقه در نظر گرفته شده است که فعالیت عمرانی و تعریض مسیر جاده‌ای انجام خواهد گرفت.

* روستائیان خسارت‌دیده در نقطه‌ای امن اسکان داده شدند

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان نیز با بیان اینکه نسبت به اسکان موقت اهالی روستای «سعدآباد» شهرستان مراوه‌تپه در مدرسه اقدام شده است از ارائه بسته‌های بهداشتی و غذایی یک‌ماهه به روستائیان خسارت‌دیده خبر داد.

سیدمحمد حسینی بیان کرد: مطالعات دقیق در حال انجام است که در حداقل زمان و با هماهنگی بنیاد مسکن و دستگاه‌های مرتبط شهرستان نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام شود.

وی در خصوص ارزیابی خسارت وارده به واحدهای مسکونی روستائیان گفت: پس از اعلام فرمانداری شهرستان آققلا تعداد پنج اکیپ به روستاها اعزام شدند تا سطح خسارات وارده را ارزیابی کنند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان ادامه داد: نتیجه ارزیابی ما در محله سعدآباد روستای «آق‌امام» شناسایی 25 واحد مسکونی خسارت‌دیده از طوفان و رانش زمین بود که صددرصد تخریب ده بودند.

حسینی بیان کرد: سال گذشته مطالعه‌ای در این روستا انجام شده بود که در آن مقطع اعلام کردند این نقطه پرخطر است و قابلیت پایدارسازی ندارد و توصیه شده بود که ساخت و سازی در این منطقه صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه روستائیان خسارت‌دیده در نقطه‌ای امن اسکان داده شدند، تصریح کرد: تعدادی دیگر از روستاها بر اثر سیلاب دچار خسارت جزئی شدند که کار تعمیرات در آنجا آغاز شده است.

* میقانی: خسارت 8 میلیارد و 700 میلیون تومانی به شبکه راه‌های مراوه‌تپه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان نیز گفت: رانش زمین و طوفان در روستای «آق‌امام» آسیب‌های جدی به جاده وارد کرده است همچنین ابینه فنی صدمه دیدند.

مهدی میقانی در خصوص تعیین برآورد خسارت وارده بیان کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد 8 میلیارد و 700 میلیون تومان به شبکه راه‌های مراوه‌تپه خسارت وارد شده است.

وی گفت: یک رانش خطرناک در نقطه دیگر روستای «آق‌امام» مشاهده شده است و احتمال قطع این راه وجود دارد که قرار است همکاران به فوریت تجهیزات راهداری را اعزام کنند و یک راه فرعی برای دسترسی مردم فراهم شود.

براساس این گزارش؛ روستای «آق‌امام» در شهرستان مراوه تپه دارای 550 خانوار و 2 هزار و 300 نفر جمعیت است، رانش در محله «سعدآباد» این روستا که مقداری با روستای اصلی فاصله دارد، اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول