اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هفتمین گزارش میدانی دانشجویان اصفهانی/تمام محصولات بهداشتی با جست‌وجو در حداکثر2 داروخانه یافت می‌شود

قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با بررسی 124 داروخانه سطح شهر اصفهان و برخی شهرستان‌ها وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز را بررسی و توصیه‌هایی را به مردم و مسؤولان ارائه کرد.

هفتمین گزارش میدانی دانشجویان اصفهانی/تمام محصولات بهداشتی با جست‌وجو در حداکثر2 داروخانه یافت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان پس از بازرسی نامحسوس از بیش از ۱۲۴ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان های استان در روزهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۹، بیانیه ای در قالب گزارش تحلیلی پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان»، خطاب به دادستان اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استاندار اصفهان و مردم شریف و عزیز استان اصفهان صادر کرد.

پیش از این نیز شش گزارش در روزهای ۲۰، ۲۶ و ۲۸ اسفند سال گذشته و ۶ و ۱۱ و ۱۴ فروردین امسال از رصد این گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که می‌توانید اینجا، اینجا و اینجا، اینجا و اینجا  و اینجا بخوانید.

متن هفتمین زارش میدانی دانشجویان بسیجی اصفهانی به شرح ذیل است:

«مردم ارجمند اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در جریان باشید که بازرسی فرزندان شما در قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان در پوشش افراد معمولی و خریدار، از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان‌دهنده این موضوع است که از 4 قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی‌کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از الکل و ماسک های فیلتر دار n95 - که به ندرت قابل دسترسی است- ، نایاب و غیرقابل دست یافتن نیست و با یک جست‌وجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است.

بازرسی انجام شده از 124 داروخانه در سطح 3  منطقه شهر اصفهان و شهر های زرین‌شهر، قهدریجان، کاشان، مبارکه، خمینی‌شهر، چمگردان، شهرضا، چرمهین نشان دهنده این موضوع است که در بیش از 19 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در 40  درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در 20 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در 68  درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضد عفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود 75 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع 4 مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دست‌یابی است.

یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهرهای اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به 2 داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه کنند  و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست.

نام محصول انواع الکل انواع ماسک انواع دستکش انواع محلول و ژل ضدعفونی کننده
درصد موجودی 19.3 40 20 68
حداقل قیمت 6000 رایگان  جفتی 800 6000
حداکثر قیمت 30000 16000 جفتی 3500 83000

نکات قابل توجه:

آمار نشان می‌دهد 25 درصد از داروخانه‌های رصد شده تعطیل می‌باشند و در شهرستان مبارکه آمار تعطیلی داروخانه‌ها نسبت به شهرهای دیگر بیشتر بوده است. 

خوشبختانه اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت برطرف شده است که حکایت‌گر عرضه بیشتر تولیدات بهداشتی به داروخاونه ها است.

به فضل خدا و همکاری مردم شریف و برخی نهادهای مربوطه، بازرسی های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکار های خانگی و راه افتادن چرخ های تولید این محصولات است.

برآورد های بازار نشان می دهد که ژل‌ها و اسپری‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های پارچه‌ای بیشترین موارد موجود در بازار و انواع الکل و دستکش یکبار مصرف و ماسک یکبار مصرف ، کمترین کالای موجود در بازار است.

به نهادهای مسئول گوشزد می‌شود؛ در این روزهای التهاب بازارِ اقلامِ پیشگری از کرونا، این نگرانی وجود دارد که اقلام تقلبی و بعضاً مخرب در بسته بندی‌های عادی و بدون علائم تضمین کننده بهداشت و سلامت کالا، به مردم عرضه و موجب تشدید بحران شود که نیازمند توجه بیشتر نهادهای نظارتی است.

شهرستان  دهاقان، اردستان، مبارکه در روز 14 و13 و 12 و11 فروردین اقلام و کالای پزشکی در داروخانه ها بصورت محدودعرضه شده است وبیشتر سوپر مارکت‌ها، ابزار فروشی‌ها، لوازم بهداشتی‌ها و فروشگاه­های عمده نیز مصولات نامبرده رو با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند.

گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا در استان اصفهان، به زودی و در روزهای آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول