اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«کرونا» حریف عشق معلمان در فضای مجازی نشد/ از تعطیلی مدارس تا آموزش در فضای مجازی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شاهد آموزش‌های مجازی توسط معلمان دلسوز و پرتلاش به دانش‌آموزان هستیم در این روزهای کرونایی هیچ چیز حریف عشق معلمان به دانش‌آموزان نمی‌شود.

«کرونا» حریف عشق معلمان در فضای مجازی نشد/ از تعطیلی مدارس تا آموزش در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا؛ آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان آغاز شده و اکنون این روند بصورت مناسب در جریان است.

معلمان نقطه آغاز تحولات فرهنگی هستند همانگونه که در زمان هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که قشر فرهنگی در این عرصه حضور پررنگی داشتند اکنون نیز شاهد مجاهدت‌های دبیران و معلم‌ها در این روزهای سخت کرونایی هستیم.

آموزش‌های مجازی نیز با تلاش معلمان به روش‌های مختلف در فضای مجازی در حال انجام است، برخی اقدام به تهیه فیلم‌های کوتاه کرده و برخی دیگر نیز با ارسال صدای ضبط شده خود، دروس را برای تعلیم دانش‌آموزان در فضای مجازی ارائه می‌دهند در حقیقت معلمان دغدغه دارند تا دانش‌آموزان‌شان از آموزش جا نمانند و این کار آنها بسیار ارزشمند است.

فعالیت حداکثری معلمان به صورت مجازی با دانش‌آموزان در سطح استان گلستان قابل ستایش است و این تلاش‌ها سبب شد تا این جمله شهید مطهری در اذهان زنده‌تر شود «معلمی شغل نیست، عشق است و ایثار، اگر به دیده شغل به آن می‌نگری رهایش کن و اگر عشق توست بر تو مبارک باشد».

* تمام تلاشم را می‌کنم تا مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال دهم

از میان معلم‌های استان گلستان سراغ خانم «حبیبه مقدسی» معلم پایه اول ابتدایی مدرسه دولتی «موحدی» شهرستان گرگان می‌رویم تا از حال و هوای آموزش در فضای مجازی در روزهای کرونایی را از زبان این معلم سخت‌کوش جویا شویم.

این معلم پرتلاش گرگانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: 27 سال است که در شغل شریف معلمی فعالیت می‌کنم و به این حرفه خود به شدت عشق می‌ورزم.

 مقدسی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آموزش در فضای مجازی راحت‌تر است یا در فضای حقیقی، تصریح کرد: در این روزهایی که کرونا مهمان ناخوانده کشور ایران و استان گلستان شده است شاید اکثر معلم‌ها با آموزش فضای مجازی موافق باشند که به راحتی و بدون نگرانی، استرس و سر و صدا آموزش به دانش‌آموزان را انجام دهند.

این معلم پرتلاش گرگانی ادامه داد: آموزش برخی از مفاهیم به ویژه دروس ریاضی و علوم نیاز به وسایل عینی و کمک‌آموزشی دارد که رساندن مفهوم را کمی سخت‌تر می‌شود من به عنوان یک معلم تمام تلاشم را می‌کنم که از هر راه ممکن اعم از فیلم، عکس و صوت صدا مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال دهم.

* خانواده‌ها در این روزهای کرونایی نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند/ کمپین در خانه بمانیم را جدی بگیریم

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در این روزهای کرونایی نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند، خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که در ایام کرونا حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و کمپین در خانه بمانیم را جدی بگیرند و به جز از موارد ضرور و تهیه مایحتاج زندگی روزمره از منزل خارج نشوند.

مقدسی از خانواده‌ها خواست تا روزی یک ساعت به درس و آموزش بچه‌ها رسیدگی شود و دانش‌آموز را در کنار خود نشانده و درس‌ها را با هم مرور کنند تا این دوران بد به زودی به پایان برسد.

هنگامی که از خاطرات شیرین دوران معلمی این دبیر دلسوز و پرتلاش گرگانی جویا می‌شویم اظهار می‌کند زمانی را به یاد دارم که در یکی از روستاها به عنوان یک معلم خدمت می‌کردم و تمامی دانش‌آموزان من پسر بودند و بر حسب اتفاق یکی از این دانش‌آموزان بسیار شلوغ و شیطون بود به گونه‌ای که تمامی بچه‌های کلاس از دست او آسی شده بودند.

نه تکالیف را به درستی انجام می‌داد و نه به حرف‌های من گوش می‌داد شلوغی او در کلاس زبانزد همه بود حتی چندباری اولیای او را به مدرسه دعوت کردم اما هیچ وقت به مدرسه نیامدند تا اینکه روزی متوجه شدم این دانش‌آموز از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد دلم به حالش سوخت وقتی که در یکی از روزهای بارانی دیدم تاما لباس او خیس بود.

این معلم دلسوز و مهربان ادامه داد: چون دانش‌آموز من یک دانش‌آموز شلوغی بود کسی به او توجه نمی‌کرد او در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کرد و از صبح تا ظهر که در مدرسه بود بعدازظهر برای چوپانی به صحرا می‌رفت و کارش باعث می‌شد که به درس و مشق اهمیت ندهد.

در یک روز مناسبتی هدیه‌ای تهیه کردم و بدون آنکه سایر دانش‌آموزان متوجه شوند به او اشاره کردم که آخر وقت از کلاس بیرون نرود وقتی همه بچه‌ها از کلاس خارج شدند من هدیه‌ای به او دادم و گفتم که این هدیه را تا رسیدن به منزل باز نکندد و در این مورد نیز با کسی حرفی نزند.

بعد از چند روز دفتر مدرسه من را احضار کرد وقتی وارد دفتر شدم مادر دانش‌آموزم را دیدم که پشت سر هم از من تشکر می‌کند و می‌گفت خانم معلم از آن موقعی که شما این هدیه را به فرزندم دادید اخلاق و ادب فرزندم بسیار خوب شده و به حرف‌های من و پدرش گوش می‌کند و من مات و مبهوت فقط مادر را نظاره می‌کردم و گفتم من که کاری نکردم فقط یک هدیه ناقابل بود.

بعد از یک هفته از این موضوع که گذشت دیدم پیشرفت در درس‌های این دانش‌آموز به وضوح دیده می‌شد تمام تکالیف را انجام می‌داد و در درس ریاضی بسیار باهوش بود و به عنوان بهترین شاگرد من معرفی شد و از سوی مدرسه نیز تشویق شد آن روز بهترین خاطره دوران معلمی برای من شکل گرفت.

خبرگزاری فارس برای این معلم دلسوز و زحمتکش و تمامی معلمانی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش بی‌وقفه می‌کنند آرزوی صحت و سلامتی می‌کند.

انتهای پیام/83019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول