اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

گروه عملیات ویژه 115 سوژه یک مستند کرونایی شد/ جسارت برخورد با مبتلایان

نویسنده و کارگردان مستند «عملیات ویژه» گفت: در این مستند نوع کار افرادی که در گروه عملیات ویژه ۱۱۵ فعالیت می‌کنند و جسارتی که در برخورد با بیماران کرونایی دارند را نشان دادیم.

گروه عملیات ویژه 115 سوژه یک مستند کرونایی شد/ جسارت برخورد با مبتلایان

«حجت الله عدالت پناه» نویسنده و کارگردان مستند «عملیات ویژه» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: وقتی بحران کرونا پیش آمد هرکدام از رسانه ها به نوبه خود به میدان آمدند و  برای همدلی و همراه سازی مردم در این شرایط بحرانی شروع به کارهایی کردند، بر همین اساس برخی به اخبار مربوطه و بعضی دیگر به حماسه ها و کارهای مختلفی که در حال انجام است، پرداختند.

 

وی که خود از اعضای کادر بهداشت و درمان هست، درباره این مستند ادامه داد: در این مدت توجه ها به سمت پزشک ها و پرستارها رفته و طبیعی هم بود چراکه حجم اصلی کار بر دوش این عزیزان است. ما در این مستند نوع کار افرادی که در گروه عملیات ویژه ۱۱۵ فعالیت می کنند و جسارتی که در برخورد با بیماران کرونایی دارند را نشان دادیم. گروه عملیات ویژه ۱۱۵ و کادر اورژانس کشور در این بحث درگیر هستند چونکه گروه عملیات ویژه ای از اورژانس، کار انتقال این بیماران که تست کرونای آنها مثبت بود را به عهده دارند و کار این افراد بسیار پر ریسک است به این دلیل که اغلب بیماران بدحال را جا به جا می کنند.

این مستندساز همچنین افزود: برای تولید این مستند یک روز خودم لباس مخصوص پرستارانی که از بیماران کرونایی مراقبت می کنند را پوشیدم و نحوه کار آنها را از نزدیک بررسی کردم و به عنوان پرستار همراهشان شدم که نوع کار و ریتم شان را ارزیابی کنم.

 

وی در ادامه نیز عنوان داشت: حدود ۴۸ ساعت با این پرستاران کادر درمانی همراه بودیم و از زندگی شان هم فیلم گرفتیم. بالاخره تعدادی از آنها به این خاطر که احتمال ناقل بودن دارند مدت طولانی خانواده شان را ندیدند و شرایط روحی سختی را تحمل می کنند.

عدالت پناه همچنین افزود: کادر درمانی، پایگاهی نزدیک استادیوم آزادی دارند و همانجا زندگی می کنند و ما نیز در این مستند سعی کردیم سبک زندگی، غذاهایشان و ... را در این محل به تصویر بکشیم و بیننده را با کادر درمانی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در این مستند با چند نفر از این عزیزان گفت و گو کردیم و سبک کارشان را نشان دادیم. همچنین در قالب مصاحبه مخاطب را با ذهنیت این افراد آشنا کردیم. علاوه بر این با آنها برای انتقال بیمار و حین عملیات همراه شدیم و در کنار اینکه مخاطبان را با سبک کار کادر درمان آشنا کردیم، توانستیم میزان ریسک و تلاشی که برای نجات جان بیماران انجام می دهند را نیز با گفت و گوهایی که داشتیم نشان مردم دهیم و از این طریق به تفکراتشان و رفتاری که در مواقع بحرانی انجام می دهند، نزدیک شدیم.

 

عدالت پناه ادامه داد: این مستند در یک قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید شده است که در تهران نیز مقابل دوربین رفته است. در حقیقت گروه عملیات ویژه ۱۱۵ برای مقابله با بحران های اینچنینی طراحی شده است. این گروه در سیل، زلزله و ... نیز فعالیت دارند و این موارد را نیز در این مستند نشان دادیم و گفتیم که این عزیزان در حادثه سیل در نوروز ۹۸ از افرادی بودند که در خط مقدم بودند و در بحران کرونا نیز پیش قدم بودند.

وی درباره نگارش متن های این مستند نیز گفت: برخی از اتفاق هایی که در این مدت آشنایی با این گروه دیدیم و تصاویرش را هم ضبط کردیم، را تبدیل به داستان برای روایت در این مستند کردیم. در بحران کرونا بار اصلی بر دوش مدافعان سلامت است مثل مدافعان حرم که از حریم امن ائمه معصوم (ع) حفاظت می کردند.

به گزارش فارس، روح الله رفیعی تهیه کنندگی این مستند را به عهده دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول