اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اجرای 23 برنامه عملیاتی برای تحقق «جهش تولید» در بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: تعداد 23 پروژه و برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح‌ها، زمینه تحقق حداکثری محورهای «جهش تولید» را فراهم کند.

اجرای 23 برنامه عملیاتی برای تحقق «جهش تولید» در بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی

غلامرضا بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال «رونق تولید» (سال 1398) اظهار کرد: آذربایجان غربی در زمینه تجارت خارجی شاهد واردات 552 هزار تن کالا به ارزش 790 میلیون دلار بود که با افزایش 69 درصدی همراه و از نظر صادرات یک هزار و 205 هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش یک هزار و 728میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که این امر نشان از افزایش 44 درصدی است.

وی ادامه داد: در همین راستا 314 مورد کارت بازرگانی، یک هزار و 309 فقره کارت پیله‌وری و 16 هزار و 250 مورد کارت مرزنشینی صادر و تحویل فعالان بخش تجارت داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، سازمان در سال رونق تولید در بخش صنعت تعداد 788 فقره جواز تأسیس صادره و با ایجاد اشتغال برای 13 هزار و 454 نفر بالغ بر 32 هزار و 348 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بابایی اضافه کرد: در همین راستا  229 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که منجر به اشتغال یک هزار و 597 نفر و سرمایه‌گذاری مبلغ 4 هزار و 153 میلیارد ریال شده است.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری 119 هزار و 223 میلیارد ریال در قالب یک هزار و 767طرح صنعتی برای 41 هزار و 919  نفر زمینه اشتغال فراهم شد و نکته قابل توجه وجود سرمایه‌گذاری 27 هزار و 364 میلیارد ریالی در 290 طرح بالای 60 درصد پیشرفت است که تعداد  8 هزار و 22 شغل جدید ایجاد شده به طور کلی و در مجموع تعداد یک هزار و 970 طرح صنعتی با سرمایه 56 هزار و 316 ریال در سطح استان اجرا شد که اشتغال 54 هزار و 453 نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حوزه معدن نیز 65 فقره پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال 1397 بالغ بر 16/1 درصد افزایش نشان می‌دهد، بخش معدن استان در زمینه پروانه‌های بهره‌برداری با 5/4 درصد رشد، شاهد صدور 39 فقره پروانه جدید بود که وضع موجود این بخش را از نظر تعداد گواهی کشف 35 فقره، تعداد پروانه اکتشاف 182مورد و تعداد پروانه بهره‌برداری معدن 476 مورد را نشان می‌دهد.

بابایی با اشاره به صدور پروانه کسب برای صنوف تولیدی اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 538 پروانه صادر شده و تعداد پروانه‌های خدمات فنی یک هزار و 552 و پروانه‌های صنوف توزیعی نیز 4 هزار و 75 مورد گزارش شد و در بخش تحقیق و توسعه نیز در مجموع 124 گواهی و همچنین 77 پروانه تحقیق و توسعه صادر،  و بررسی آمار طرح رونق تولید و اشتغال در کل استان نشانگر 641 واحد ثبت نام شده، تعداد 107 واحد گیرنده وام و 2 هزار و 11 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در این بخش  انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان در سال جهش تولید با تنظیم و اجرای برنامه‌های تخصصی و ویژه‌ای در قالب 7 محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و بهبود بهره‌وری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار، تأمین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری اقدام به تعریف پروژه‌های مهم و اولویت‌دار برای تحقق این محورها می‌کند.

این مقام مسوول یادآور شد: در این راستا تعداد 23 پروژه و برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح‌ها زمینه تحقق حداکثری محورهای جهش تولید را فراهم کند.

انتهای پیام /ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول